משפחה

תוספים תזונתיים עשויים למנוע הידרדרות קוגניטיבית (Environ Mol Mutagen)

תוספי תזונה המכילים מרכיבים הנפוצים בחנויות מזון בריא מסייעים במניעת הידרדרות במבנה ותפקוד המוח האופייניים למחלת אלצהיימר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת Environmental and Molecular Mutagenesis.

במסגרת המחקר החוקרים התאימו עכברי TGM (Transgenic Growth Hormone Mice), המתאפיינת בהזדקנות מואצת, בליווי ליקוי קוגניטיבי חמור, כמו גם עקה חמצונית, עמידות לאינסולין ותכונות אחרות, עם עכברים נורמאלים ליצירת קבוצות בגודל דומה של TGM ועכברים תקינים עם רקע גנטי דומה. העכברים לאחר מכן חולקו באקראי לתוספים בצורה נוזלית כל יום, עם התאמת מינוני המרכיבים לכמות המקבילה המומלצת בבני אדם, או שנותרו ללא טיפול.

העכברים לאחר מכן עברו סדרת בדיקות במטרה לקבוע את חומרת אובדן תלוי גיל בקואורדינציה מוטורית וניידות כוללת. המוחות שלהם נבדקו להערכת שינויים היסטולוגיים ונבדקו דרגת האפופטוזיס והשינויים בספירת התאים. עוד בוצעו בדיקות SPECT ו-PET.

החוקרים מצאו כי בהשוואה לעכברים בריאים, בעכברי TGM לא-מטופלים תועד אובדן תאי מוח, הידרדרות תפקוד סנסורי וירידה בקצב מטבולי מוחי וזילוח דם, המקבילים לאלו המתוארים בחולים עם מחלת אלצהיימר.

באופן ספציפי, בעכברים עם אובדן של למעלה מ-50% ברמת התא תועדה ירידה של 36% במסת המוח, ולפחות ירידה של פי שתיים במטבוליזם המוחי וזרימת דם לאחר 12 חודשים. יתרה מזאת, בעכברי TGM לא-מטופלים, התפקודים המוטורים והקוגניטיביים נפגעו משמעותית.

עוד עלה מהתוצאות כי התוספים השיבו תפקוד קוגניטיבי בעכברי TGM והובילו לשיפור משמעותי בקואורדינציה המוטורית.

החוקרים מדווחים כי התוספים מנעו את ההידרדרות בחדות הראיה בעכבי TGM. הטיפול לווה בעליה בעובי השכבה הגרעינית החיצונית של הרשתית והסגמנט החיצוני בהיקף של 26% ו-29%, בהתאמה, בעכבי TGM, בהשוואה לעכברים לא-מטופלים.

Environ Mol Mutagen. Published May 20, 2016

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה