הסיכון הגדול ביותר לשבר אוסטיאופורוטי שני הוא מיד לאחר השבר הראשון (eurekalert)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

ממחקר חדש עולה כי טיפול תרופתי יזום למניעת שבר אוסטיאופורוטי שני לאחר שבר ראשון, עשוי להיות הטיפול המועיל ביותר.

צוות מחקר בינלאומי שהוצג ב- World Congress on Osteoporosis, Osteoarthritis and Musculoskeletal Diseases 2016, הציג את תוצאות ראשוניות של מחקר חדש שבדק האם הערך הנבואי של שבר משמעותי MOF (major osteoporotic fracture) מן העבר, משתנה עם הזמן.

לשם כך, עברו החוקרים על מסד נתונים של 118,872 גברים ונשים שנולדו בין השנים 1907 ל- 1935 שהיו חלק ממחקר Reykjavik Study בשנים 1967-1991. חולץ מידע על כל השברים של המשתתפים מתחילת כניסתם למחקר ועד סוף 2012.

מתוך 5039 משתתפים שחוו אחד או יותר MOF ונכללו בניתוח, 1919 חוו שבר שני. להלן ממצאי המחקר:

1.      הסיכון ל-MOF שני לאחר הראשון עולה ב- 41% בכל שנת גיל והיה גבוה ב- 41% עבור נשים מאשר גברים.

2.      הסיכון ל- MOF שני היה גדול יותר מיד לאחר השבר הראשון. למרות שהסיכון יורד עם הזמן, הוא עדיין נשאר גבוה ביחס לאוכלוסייה שבמעקב.

שנה לאחר ה- MOF הראשון הסיכון לשבר שני היה גבוה פי 3 מאלו שלא חוו שבר. גם אחרי 10 שנים הסיכון היה עדיין גבוה, כפול מאוכלוסייה שלא חוותה שבר, אך נמוך יותר מאשר לאחר שנה אחת.

תוצאות אלו מראות כי יש לקחת בחשבון טיפול תרופתי למניעת שבר שני בתקופה שמיד לאחר השבר הראשון. מניעת שבר משני זוכה לטיפול ולמאמצים ברחבי העולם. מחקרים הראו שמחצית מאלו שחוו שבר בצוואר הירך כבר הגיעו למרפאה בגלל שבר קודם. במרבית המקרים, החולה נשלח הביתה לטיפול בשבר ללא אבחנה נכונה של הגורם הבסיסי לשבר הראשון. ההערכה היא שכ- 80% מהמטופלים שסבלו משבר ראשון כלל לא אובחנו וטופלו. כדי לטפל בבעיה חמורה זו, מניעה של שבר שני נהפכה להתמקדות של מדיניות הבריאות של ה- IOF (International Osteoporosis Foundation).

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2016-04/iof-ros041216.php

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה