משפחה

תוצאות מבטיחות לטיפול HER2 בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום (Lancet Oncol)

בקבוצה קטנה של חולים עם ממאירות גרורתית ועמידה לטיפול של מעי גס ורקטום, חיובית ל-HER2, תועדה תגובה מרשימה עם טיפול המיועד לממאירות שד חיובית ל-HER2, ללא צורך בטיפול המבוסס על כימותרפיה, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב בעת Lancet Oncology במהלך חודש אפריל.

מחקר HERACLES הינו מחקר רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, בשלב 2, להוכחת-עיקרון, שנערך בארבעה מרכזים לטיפול בסרטן באיטליה. מדגם המחקר כלל חולים מבוגרים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי ועמיד לטיפול סטנדרטי, ללא מוטאציה ב-KRAS Exon 2 וחיובי ל-HER2. כל החולים סווגו כמדד ECOG של 0 או 1 ונגע מדיד אחד לפחות.

חולים מתאימים קיבלו טיפול תוך-ורידי ב-Trastuzumab (הרצפטין) במינון 4 מ”ג/ק”ג כמנת העמסה ולאחריה מינון של 2 מ”ג/ק”ג פעם בשבוע, וכן טיפול פומי ב-Lapatinib (טייקרב) במינון 1,000 מ”ג ביום עד לעדות להתקדמות מחלה. התוצא העיקרי היה שיעור החולים שהדגימה תגובה אובייקטיבית (תגובה מלאה או חלקית).

בתקופה שבין 27 באוגוסט, 2012, ועד 15 במאי, 2015, החוקרים סקרו 914 חולים עם ממאירות מעי גס ורקטום גרורתית וזיהו 48 חולים עם גידול חיובי ל-HER2 (5%), אם כי שניים הלכו לעולמם לפני הגיוס למחקר. מבין חולים אלו, 27 ענו על קריטריוני המחקר. כל החולים היו זמינים להערכה. בעת חיתוך הנתונים ב-15 באוקטובר, 2015, עם חציון מעקב של 94 שבועות, שמונה מבין 27 חולים (30%) הדגימו תגובה אובייקטיבית, כאשר בחולה אחד תועדה תגובה מלאה (4%) ובשבעה חולים תועדה תגובה חלקית (26%); ב-12 חולים המחלה הייתה יציבה (44%).

שישה מבין 27 חולים (22%) פיתחו תופעות לוואי בדרגה 3, שכללו עייפות בארבעה חולים, פריחה עורית בחולה אחד ועליה בריכוז בילירובין בחולה אחד. לא תועדו תופעות לוואי בדרגה 4 או 5. לא תועדו אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול התרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול המשולב ב-Trastuzumab ו-Lapatinib פעיל ונסבל היטב בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי, חיובי ל-HER2.

Lancet Oncol. Published online April 20, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה