משפחה

תכנית החייאת לב-ריאה טלפונית מעלה סיכויי הישרדות לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים (JAMA Cardiol)

דפיברילטור

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA עולה כי תכנית החייאת לב-ריאה טלפונית (TCPR או Telephone Cardiopulmonary Resuscitation), הכוללת פרוטוקולים ספציפיים לפי ההנחיות, הכשרה דרך הטלפון ופגישות משוב, עשויה להביא לשיפור משמעותי במהירות התחלת מאמצי החייאה לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית החולים ולהביא לעליה בשיעורי ההישרדות של החולים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של TCPR על תוצאות החייאת לב ריאה במקרי דום לב מחוץ לכותלי בית החולים. מדובר במחקר פרוספקטיבי, תצפיתי, לפני-אחרי, כאשר תכנית TCPR שימשה באזור פניקס, אריזונה. התוצא העיקרי היה ההישרדות עד לשחרור מבית החולים והתוצא התפקודי בעת השחרור מאשפוז.

מדגם המחקר כלל 2,334 מקרים של דום לב מחוץ לכותלי בית החולים (798 בשלב הראשון ו-1,535 בשלב השני), 64% מהחולים היו גברים, הגיל החציוני עמד על 63 שנים.

מהנתונים עלה כי הזמן עד עיסויי חזה ראשונים ירד בממוצע מ-256 שניות לפני יישום תכנית פרוטוקולי TCPR (שלב 1) ל-212 שניות לאחר יישום התכנית (שלב 2).

הישרדות עד לשחרור מבית החולים בכל מקצבי לב יחדיו, כמו גם מקצב לב ראשוני מתאים למכת חשמל בלבד, הייתה גדולה יותר בשלב השני בהשוואה לשלב הראשון של המחקר. בנוסף, תוצאות תפקודיות חיוביות, שמשמעותן תפקוד נוירולוגי טוב בעת השחרור מבית החולים, השתפרו משמעותית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יישום תכנית טיפול החייאת לב-ריאה טלפונית, בהתאם להנחיות המקובלות, לוותה בשיפור משמעותי בביצוע ותזמון מאמצי החייאה, הישרדות עד לשחרור מבית החולים והישרדות עם תוצאות תפקודיות חיוביות.

JAMA Cardiol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה