משפחה

חשיבות טיפול מוקדם באדרנלין בחולים עם דום לב וקצב ראשוני מתאים למכת חשמל (BMJ)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMJ עולה כי מחצית מהחולים עם דום לב וקצב לב המתאים למכת חשמל טופלו באדרנלין (אפינפרין) בתוך שתי דקות ממכת חשמל ראשונה, בניגוד להנחיות ה-AHA. מתן אדרנלין בתוך שתי דקות לאחר מכת החשמל הראשונה לווה בסיכויי הישרדות נמוכים יותר עד לשחרור מבית החולים, כמו גם סיכויים נמוכים יותר לחזרת דופק עצמונית והישרדות עד לשחרור מבית החולים במצב תפקודי טוב.

מדובר במחקר תצפיתי פרוספקטיבי, שכלל נתונים ממאגרי Get With the Guidelines-Resuscitation Registry, הכוללים מידע מיותר מ-300 בתי חולים בארצות הברית. כל המשתתפים היו מבוגרים בבתי חולים שפיתחו דום לב עם קצב לב מתאים למכת חשמל, כולל חולים עם מכת חשמל ראשונה בתוך שתי דקות מדום לב, שנותרו בקצב מתאים למכת חשמל לאחר דפיברילציה.

החוקרים בחנו את תוצאות מתן אדרנלין בתוך שתי דקות לאחר מכת חשמל ראשונה.

מדגם המחקר כלל 2,978 חולים להם שהותאמו היטב. 1,510 חולים (51%) קיבלו אדרנלין בתוך שתי דקות לאחר מכת חשמל ראשונה, בניגוד להנחיות ה-AHA. מתן אדרנלין בתוך שתי דדקות ממכת חשמל ראשונה לווה בסיכויי הישרדות נמוכים יותר בניתוח הנתונים המותאם (יחס סיכויים של 0.70, p<0.001). מתן מוקדם של אדרנלין לווה גם בסיכויים נמוכים יותר לחזרת דופק עצמונית (יחס סיכויים של 0.71, p<0.001) ותוצאה תפקודית טובה (יחס סיכויים של 0.69, p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתן אדרנלין בתוך שתי דקות ממכת חשמל ראשונה לווה בתוצאות פחות טובות בחולים עם דום לב וקצב לב המתאים למכת חשמל.

BMJ 2016; 353

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה