משפחה

התועלת של ויברציה להקלה על כאב בזמן הזרקות והחדרת מחטים לפנים (ePlasty)

במאמר שפורסם בכתב העת ePlasty מדווחים חוקרים כי ויברציה עשויה לשמש להקלה על כאבים במהלך טיפולי הזרקות והחדרות מחטים לפנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי החדרת מחטים והזרקות הן פרוצדורות כואבות, בעיקר כאשר מבוצעות באזור הפנים. למרות שחומרי הרדמה מקומיים עשויים להקל על כאב, הם לרוב אינם יעילים דיו. מומחים הציעו כי ויברציה עשויה להקל על כאב וכעת הם ביקשו לבחון אם התקן ויברציה לאזור סמוך לאתר המטרה בפנים עשוי להביא להקלה בכאבים.

מדגם המחקר כלל נשים שהיו מיועדות להזרקות לפנים של חומצה היאלרונית או בוטוקס. מחצית מהפנים הוזרקו עם ויברציה נלווית, בעוד שבמחצית השניה הזריקות ניתנו ללא ויברציה. מדד NRS (Numeric Rating Scale) שימש להערכת דירוג הכאב במהלך הפרוצדורות. כמו כן, החוקרים בחנו את בטיחות הטיפול.

מבין 32 נשים שלקחו חלק במחקר, 28 דיווחו על הקלה בכאבים עם ההתערבות, שלוש נשים דיווחו כי להתערבות לא הייתה השפעה על הכאב ואישה אחת, שקיבלה זריקת בוטוקס עמוקה, התלוננה כי ההתערבות הביאה להחמרה בכאב. הויברציה לא השפיעה על בטיחות הזריקות. ממוצע מדדי NRS בקבוצת הביקורת ובקבוצת ההתערבות עמד על 4.5 ו-2.3, בהתאמה (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי תיאוריית Gate Control Theory of Pain עשויה להסביר מדוע ויברציה מקלה על כאב במקרים אלו.

ePlasty. 2016;16 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה