משפחה

האם אנדומטריוזיס מעלה סיכון למחלת לב כלילית? (Circ Cardiovasc Qual Outcomes)

מנתונים חדשים ממחקר Nurses’ Health Study 2 עולה כי אנדומטריוזיס מלווה בעליה כוללת בסיכון למחלת לב כלילית בהיקף של 62%, עם עליה מדהימה של 200% בקרב נשים עד גיל 40 שנים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes.

החוקרים בחנו את הקשר הפרוספקטיבי בין אבחנה לפרוסקופית של אנדומטריוזיס ובין היארעות מחלת לב כלילית ב-116,430 נשים ממחקר NHS2 (1989-2009). המשתתפות עם היסטוריה של מחלת לב ואירועים מוחיים הוצאו מהמחקר. בהשוואה לנשים ללא אנדומטריוזיס, בנשים עם אנדומטריוזיס מאושר לפרוסקופית תועד סיכון מוגבר לאוטם שריר הלב (סיכון יחסי של 1.52), עדות אנגיוגרפית לאנגינה (1.91), ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים/אנגיופלסטיה כלילית/הכנסת תומכן (1.35), או כל אחד מתוצאי הסיום המשולבים הללו של מחלת לב כלילית (1.62), ללא תלות בערפלנים דמוגרפיים, אנתרופומטריים, סיפור משפחתי, רביה ואורחות חיים.

הסיכון היחסי לתוצא הסיום המשולב של מחלת לב כלילית היה הגבוה ביותר בנשים עד גיל 40 (3.08) וירד עם העליה בגיל (40-50 1.65;  50-55 = 1.44; מעל 55 0.98). החוקרים זיהו קשר בין ניתוח כריתת רחם/חצוצרות ובין סיכון מוגבר למחלת לב כלילית, בהשוואה לנשים שלא עברו כריתת רחם/חצוצרות (1.51).

החוקרים מסכמים וכותבים כי במדגם הפרוספקטיבי הגדול של נשים עם הוכחה לפרוסוקפית לאנדומטריוזיס, זוהה קשר בין אנדומטריוזיס ובין סיכון מוגבר למחלת לב כלילית. הקשר היה הבולט ביותר בנשים צעירות. כריתת רחם/חצוצרות לוותה בסיכון מוגבר למחלת לב כלילית ועשויה לספק הסבר חלקי לקשר בין שתי המחלות.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה