משפחה

צעדים פשוטים מסייעים במניעת מקרי מוות של משתתפים צעירים במהלך פעילויות ספורט (J Athl Train)

מספר שינויים מרכזיים עשויים להפחית את היקף מקרי תמותה פתאומית במהלך פעילויות ספורט במסגרת חטיבות ותיכונים, כך טוענים מומחים במאמר חדש, שפורסם במהלך חודש מרץ בכתב העת Journal of Athletic Training.

לדברי הכותבים, למעלה מ-90% ממקרי המוות הפתאומי בספורט נובעים מדום לבבי פתאומי, מכת חום עקב מאמץ, חבלות ראש וכסיבוך בנשאי אנמיה חרמשית.

הכותבים מסבירים כי הקפדה על טמפרטורת הסביבה, בדיקות לנשאות אנמיה חרמשית, תכנית Heads Up Football”” ודרישה לנוכחות AED (Automated External Defibrillator) עשויים להפחית את הסיכון לכל ארבעת האירועים הללו. וכבר כעת רואים כי מאמצים אלו מתחילים להניב פרי, כאשר לפי ההערכות, תכנית זו כבר הצילה חייהם של כ-20 שקחני פוטבול מכללות.

הקפדה על טמפרטורת הסביבה מחייבת כי במהלך החודשים החמים בשנה, ספורטאים ישובו בהדרגה לפעילויות ספורט ומאמץ. ההמלצה היא לא לקיים יותר מאימון אחד ביום במהלך חמשת הימים הראשונים ולא יותר מ-3 שעות אימון ביום, כאשר הספורטאים לובשים רק קסדה, במידת האפשר, ללא ציוד נוסף ביומיים הראשונים של האימון. את כל הציוד המגן ילבשו ומגע מלא יחלו רק לאחר שישה ימים.

משנת 2011, 15 מדינות אימצו את ההנחיות הללו, אך 35 מדינות עדיין לא עשו כן. מרבית המדינות עורכות את השינויים רק לאחר אירוע טרגי.

בין השנים 2000-2010 תועדו 10 מקרי תמותה לא-טראומטית של שחקני פוטבול בקרב ספורטאים נשאים של אנמיה חרמשית. לאחר 2010, כאשר ה-NCAA דרש מכל המוסדות להציע בדיקת סקר לנשאות המוטאציה או תיעוד בדיקת סקירה קודמת, תועד רק מקרה אחד שיוחס להפרעה הנ”ל.

מוות לבבי פתאומי, הגורם למרבית מקרי התמותה בפעילויות ספורט של צעירים, הוא סיבוך הניתן לטיפול עם אבחנה מיידית, החייאת לב-ריאה מוקדמת וגישה ל-AED, עם עדיפות בתוך דקה מהקריסה. בכל אתר ספורט יש להקפיד על גישה קלה ל-AED. אין שינוי מדיניות אחר שהשפיע יותר מהדרישה להקפיד על נוכחות AED במקום.

J Athl Train 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה