משפחה

השוואה בין Prasugrel ובין Clopidogrel בטיפול בחולים עם תסמונת כלילית חדה (J Thromb Haemost.)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Thrombosis and Haemostasis מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים בתנאי העולם האמיתי עם תסמונת כלילית חדה והתערבות כלילית מילעורית, הטיפול ב-Prasugrel (אפיאנט) הוביל להגנה אנטי-איסכמית טובה יותר בהשוואה ל-Clopidogrel (פלויקס), כאשר שני הטיפולים לוו בשכיחות גבוהה יותר של אירועי דמם.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות והבטיחות בטווח הארוך בתנאי העולם האמיתי של Clopidogrel, Prasugrel ו-Ticagrelor (ברילינטה) בחולים עם תסמונת כלילית חדה והתערבות כלילית מילעורית.

מדובר במחקר פרוספקטיבי, תצפיתי, רב-מרכזי, שכלל 2,047 חולים שגויסו ממחקר GRAPE (Greek AntiPlatelet rEgistry), שהיו במעקב עד שנה אחת לזיהוי אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים (תוצא משולב של תמותה, אוטם לא פטאלי, רה-וסקולריזציה דחופה ואירוע מוחי) ואירועי דמם.

מהתוצאות עולה כי טיפול ב-Clopidogrel, Prasugrel ו-Ticagrelor בעת התערבות כלילית מילעורית תועד ב-959, 363 ו-717 חולים, בהתאמה. לאחר תקנון, שיעור סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים היה נמוך יותר עם Prasugrel (4.4%), בהשוואה ל-Clopidogrel (10.1%) (יחס סיכון של 0.53), אך לא שונה באופן מובהק בין Ticagrelor (6.8%) ו-Clopidogrel (יחס סיכון של 0.78). שיעורי אירועי דמם (תוצא סיום משני) היו גבוהים יותר ב-Prasugrel (51.2%) בהשוואה ל-Clopidogrel (37.6%) (יחס סיכון של 1.61) ו-Ticagrelor (56.9%) לעומת Clopidogrel (יחס סיכון של 1.81).

מהשוואה בין Prasugrel ובין Ticagrelor לא עלו הבדלים באף אחד מהתוצאים. לאחר תקנון, שיעורי התמותה היו נמוכים יותר עם התרופות החדשות, בהשוואה ל-Clopidogrel (2.9% לעומת 6.2%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בתנאי העולם האמיתי, בחולים עם תסמונת כלילית חדה המיועדים להתערבות כלילית מילעורית, טיפול ב-Prasugrel הוביל להגנה טובה יותר מפני איסכמיה, בהשווואה ל-Clopidogrel, לצד עליה בשכיחות אירועי דמם.

J Thromb Haemost. 2016 Mar 16.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה