משפחה

תזונה לקויה מעלה סיכון לסיבוכים לאחר ניתוח בטן (מתוך כנס ה-EAU)

משקל גוף לא-אופטימאלי ומצב תזונתי ירוד מעלים משמעותית את הסיכון לתחלואה 30 ימים לאחר ניתוח בטן, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-European Association of Urology.

החוקרים זיהו 162,364 חולים בתכנית National Surgery Quality Improvement Program, שהשלימו אחד משלושה ניתוחי בטן בין השנים 2009-2013. לאחר מכן הם פיתחו מודל חיזוי לזיהוי חולים בסיכון להתפתחות סיבוכים.

מניתוח רב-משתנים לאחר תקנון לגיל, מין, הרגלי עישון וגישה ניתוחית עלה כי ירידה במשקל לאחרונה, מדד מסת גוף והיפואלבומינמיה הינם גורמים מנבאים של סיבוכים מג’וריים 30 ימים לאחר ניתוח.

הסיכון לסיבוכים היה גבוה יותר בחולים שירדו למעלה מ-10% ממשקל גופם במהלך ששת החודשים לפני ניתוח, בהשוואה לאלו בהם לא תועדה ירידה דומה במשקל הגוף (יחס סיכון של 1.36). הסיכון היה גבוה יותר בחולים עם מדד מסת גוף מתחת לטווח התקין, בהשוואה לאלו עם מדד מסת גוף בטווח התקין (יחס סיכויים של 1.36).

הסיכון היה גבוה יותר בחולים עם היפואלבומינמיה מתונה (יחס סיכויים של 1.18) או חמורה (יחס סיכויים של 1.93), בהשוואה לאלו עם רמות אלבומין תקינות בדם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המצב התזונתי לפני ניתוח הוא מרכיב חשוב בחולים עם הפרעות תזונה, ובחלק מהמקרים הוכח כי מפחית במחצית את שיעורי ההיארעות של סיבוכים.

מתוך כנס ה-EAU

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה