משפחה

לראשונה בעולם: טיפול בחולים קשים לאחר ניתוח לב בעזרת הליכון שפותח בנאס”א (הודעת מרכז רפואי רבין)

הודעת מרכז רבין-בלינסון

הליכון שפותח על ידי נאס”א על מנת לאפשר לאסטרונאוטים להתאמן בכוח כבידה נמוך עד אפסי, החל לשמש לאחרונה מנותחי לב בימים הראשונים שלאחר הניתוח בבית החולים בילינסון.

הקדמה הטכנולוגית בעולם הרפואה מאפשרת כיום לרופאים להתמודד עם חולים מבוגרים יותר ומורכבים יותר, הדבר בא לידי ביטוי בתחום ניתוחי הלב ביתר שאת. המשמעות היא כי, בעוד שניתוחיי הלב עברו כברת דרך ארוכה אשר מאפשרת לנתח חולים מורכבים ומבוגרים יותר, תהליך ההתאוששות של  חולים אלו מהניתוח לא עבר כל שינוי או התאמה לאוכלוסייה המזדקנת.

הכאבים, החולשה והעייפות  לאחר ניתוח הלב המלווה בהצטברות נוזלים בגפיים התחתונות גורמת לחולים רבים להתאוששות איטית לאחר הניתוח. רבים מהם מעדיפים (עקב הקושי) לשבת על כיסא לצד מיטתם ימים לאחר הניתוח מבלי לקום ולהתהלך, דבר שמסכן את בריאותם.

ד”ר ירון ברק, רופא בכיר במערך לניתוחי לב חזה בבילינסון: “חולה לאחר ניתוח לב שלא יקום ממיטתו תוך  24 שעות, עלול להסתבך ולפתח דלקת ריאות וקרישי דם בגפיים”.

 

במערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון החלו לטפל בחולים אלו בגישה חדשה ומהפכנית, לראשונה בעולם, חולים שעברו ניתוח לב עוברים את השיקום לאחר הניתוח בעזרת הליכה על הליכון  מיוחד שפותח על ידי נאס”א. ההליכון מפחית את כוח הכבידה  כך שהמשקל שהחולה חש נמוך יותר. כך יכולים החולים לנוע בחופשיות רבה יותר ולצעוד. חולים  שהתקשו לצעוד לאחר הניתוח, הצליחו ללכת דקות ארוכות בעזרת ההליכון.

פרופ’ דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון: “היום אנו מסוגלים לגרום לחולים קשים ומסובכים שעברו ניתוח לב להתחיל ללכת זמן קצר לאחר הניתוח למרות כל המגבלות הרפואיות, באופן זה אנו  מסירים את המחסום הפיזי והמנטלי של החולה ומראים לחולה שהוא מסוגל להתקדם ולהשתקם. התוצאות מופלאות, חולים מאמינים ביכולת שלהם והמכשיר מעניק להם נקודת זינוק אחרת לחלוטין לכל תהליך השיקום והחזרה למסלול החיים. בזכות ההליכון המיוחד נוכל בעתיד לנתח חולים מורכבים עוד יותר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה