האם יש למריחואנה תועלת בטיפול במחלות ממאירות? (JAMA Oncol)

מריחואנה רפואית

מתוצאות סקירה מקיפה של הספרות הרפואית, שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology עולה כי חולי סרטן לעיתים קרובות מדווחים על הטבה במצבם בעקבות השימוש במריחואנה רפואית, בעיקר הקלה בבחילות וכאבים, אך אין עדויות מוצקות לתועלת של הטיפול.

מריחואנה רפואית מותרת כעת בחוק ב-23 מדינות ובמחוז קולומביה, ויש סיכוי טוב שרופאים ישאלו בנושא בשלב זה או אחר. חלק גדול מהרופאים מנסים לברר על היתרונות של מריחואנה רפואית במחלות ממאירות, אך אין סקירות מקיפות בנושא.

קנאביס ידוע בהשפעתו כנגד בחילה, ועל-כן מדובר בטיפול אטרקטיבי למקרים של בחילות והקאות על-רקע טיפול כימותרפי. כיום אין מחקרים קליניים להשוואת עישון קנאביס כטיפול נוגד-בחילה כקו-ראשון.

עם זאת, מאחר וכל מחקר הקיים בספרות התבסס על תכשירים שונות של קנאביס או THC (Tetrahydrocannabinol), המרכיב הפעיל, אין מספיק עדויות בכדי להמליץ על קנאביס או THC כטיפול קו-ראשון לטיפול בכאב על-רקע ממאירות, אך התוצאות מצביעות על תועלת לטיפול זה כתוספת לטיפול תרופתי.

דרושים מחקרים נוספים להערכת ההשפעות של עישון קנאביס והנגזרות שלו, דוגמת THC, להקלה על כאבים.

החוקרים כותבים כי השימוש במריחואנה באונקולוגיה עשוי לסייע כטיפול נוגד-בחילה, להקלה על כאב עמיד לטיפול על-רקע מחלה ממארת וכטיפול בעל השפעה כנגד הגידול. עם זאת, חלק גדול מהנתונים הללו מבוסס על נתונים מבעלי חיים, מחקרים קטנים או מחקרים ישנים.

JAMA Oncol. Published online March 17, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה