כיצד ניתן להבדיל בין לב ספורטאי ובין קרדיומיופתיה? (JAMA Cardio)

נתונים חדשים המבוססים על שחקני כדורסל מקצועני ב-NBA עשויים לסייע לקרדיולוגים להבחין בין רימדולינג של הלב על-רקע פעילות גופנית ובין מצבים לבביים פתולוגיים בספורטאים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Cardiology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לערוך הערכה מבנית מקיפה של הלב של ספורטאים מקצוענים המשחקים ב-NBA. בעקבות זאת הושלמו בדיקות אקו-לב בשחקנים שלקחו חלק בעונות 2013-2014 ו-2014-2015, בתקופה שבין 16 בדצמבר, 2013 ועד 12 בדצמבר, 2014. המדיניות של ה-NBA מחייבת כל שחקן להשלים אקו-לב במאמץ כל שנה לפני תחילת העונה. 

החוקרים עקבו אחר המדדים הלבביים, כולל גודל חדר שמאל, מסת חדר שמאל, עובי דופן חדר שמאל ודפוס היפרטרופיה ותפקוד חדר שמאל; נפח הפרוזדור השמאלי, קוטר שורש אבי העורקים.

מבין 526 ספורטאים שנכללו במחקר, 406 (77.2%) היו ממוצא אפריקאי-אמריקאי ו-107 (20.3%) היו לבנים. הגובה הממוצע של הספורטאים היה 200.2 ס”מ. גודל ומסת חדר שמאל בספורטאים היה פרופורציונאלי לגודל הגוף. היפרטרופיה של חדר שמאל זוהתה ב-27.4% מהספורטאים. בספורטאים ממוצא אפריקאי-אמריקאי תועד עובי דופן חדר שמאל מוגבר ומסת חדר שמאל מוגברת, בהשוואה לעובי דופן חדר שמאל ומסת חדר שמאל בספורטאים לבנים.  הקוטר המקסימאלי של אבי העורקים במדגם עמד על 42 מ”מ. קוטר שורש אבי העורקים הגיע לפלאטו במדדים הביומטריים העליונים. בחמישה ספורטאים תועד מקטע פליטה של חדר שמאל של מתחת ל-50%, כל החדרים הגיבו באופן תקין למאמץ גופני.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מספקים נתונים לבביים אודות קבוצת ספורטאים עם מדדים אנתרופומטריים גדולים יותר מכל קבוצת ספורטאים שנבחנה עד כה. ניתן לשלב נתונים אלו בהערכות קליניות למניעה ראשונית של מצבי חירום לבביים בקרב שחקני כדורסל וספורטאים בכלל.

JAMA Cardiol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה