תוצאות מבטיחות לשילוב Durvalumab עם Tremelimumab בטיפול ב-NSCLC (מתוך Lancet Oncol)

השילוב של שתי תרופות ניסיוניות הדגים פעילות נגד-גידול בחולים עם ממאירות מתקדמת מקומית או גרורתית מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 1b, שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Lancet Oncology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי PD-L1 ו-CTLA-4 הם בקרים של מערכת החיסון המעכבים פעילות נגד-גידול של תאי T. טיפול משולב ב- Durvalumab (נוגדן anti-PD-L1) ו-Tremelimumab (נוגדן anti-CTLA4) עשוי להביא לפעילות גדולה יותר כנגד הגידול, בהשוואה לכל תרופה בנפרד. כעת הם ביקשו לבחון את משלב Durvalumab עם Trememlimumab בטיפול בחולים עם ממאירות ריאתית מסוג NSCLC.

מדובר במחקר רב-מרכזי, לא-אקראי, בתווית-פתוחה, בשלב 1b, שנערך בחמישה מרכזים בארצות הברית. החולים כללו משתתפים בגילאי 18 שנים ומעלה, עם אבחנה מאושרת של NSCLC מתקדם מקומית או גרורתי. החולים טופלו ב- Durvalumab במיון 3 מ”ג/ק”ג, 10 מ”ג/ק”ג, 15 מ”ג/ק”ג, או 20 מ”ג/ק”ג, כל ארבעה שבועות, לסך של שישה מינונים ולאחר מכן כל 12 שבועות, לסך של שלושה מינונים. תוצא הסיום העיקרי בשלב העלאת-מינון היה בטיחות הטיפול.

בתקופה שבין 28 באוקטובר, 2013, ועד 1 באפריל, 2015, החוקרים גייסו למחקר 102 חולים שנכללו בשלב העלאת מינון וקבלת טיפול. בעת ניתוח הנתונים (1 ביוני, 2015), חציון המעקב עמד על 18.8 שבועות. בקבוצת המטופלים ב- Durvalumab ניתן מינון שעלה על המינון הנסבל המקסימאלי , כאשר שניים מבין שישה חולים (30%) פיתחו רעילות מגבלת מינון. האירועים החריגם הנפוצים ביותר בדרגה 3 ו-4 כללו שלשולים (11%), קוליטיס (9%) ועליית ליפאז (8%).

הפסקת הטיפול על-רקע תופעות לוואי תועדו ב-28% מבין 102 החולים. אירועים חריגים חמורים על רקע הטיפול תועדו ב-36% מבין 102 החולים. 22 חולים הלכו לעולמם במהלך המחקר, שלושה מקרי תמותה היו קשורים לטיפול. מקרי התמותה על-רקע הטיפול נבעו מסיבוכים שמקורם במיאסתניה גראביס, תפליט פריקרדיאלי והפרעה נוירומוסקולארית. עדויות לתועלת קלינית תוארו הן בחולים עם גידולים חיוביים ל-PD-L1 והן באלו שליליים ל-PD-L1.

שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 23% עם טיפול משולב עם Tremelimumab במינון  1 מ”ג/ק”ג, כולל שניים מבין 9 חולים עם גידולים חיוביים ל-PD-L1 וארבעה מבין 14 חולים עם גידולים שליליים ל-PD-L1.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Durvalumab במינון 20 מ”ג/ק”ג כל ארבעה שבועות, בשילוב עם Tremelimumab במינון 1 מ”ג/ק”ג הדגים פרופל נסבל, עם פעילות נגד-גידול שאינה תלויה במצב PD-L1, ומינון זה נבחר להמשך הערכה במחקרים בשלב 3.

Lancet Oncol. Published online February 5, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה