באילו מקרים של DCIS ניתן לוותר על טיפול קרינתי? (J Clin Oncol)

מערכת ניקוד נפוצה בשימוש עשויה לזהות תת-קבוצה של נשים עם DCIS (Ductal Carcinoma In Situ) בה ייתכנו שיעורי הישרדות טובים יותר עם טיפול קרינתי לאחר ניתוח להסרת הגוש בשד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Journal of Clinical Oncology. באותה עת, מהממצאים עולה כי במספר גדול של נשים עם DCIS אין צורך בטיפול קרינתי.

מדובר במחקר עוקבה רטרוספקטיבי, שבוצעו במטרה לזהות נשים עם DCIS, שאובחנו בין 1988-2007. הנשים סווגו לשתי קבוצות: ניתוח משמר שד עם טיפול קרינתי (קבוצת התערבות) וניתוח משמר שד בלבד (קבוצת ביקורת). החוקרים התבססו על מדד פרוגנוסטי לריבוד הנשים על-בסיס הסיכון להישנות מקומית.

החוקרים זיהו 32,144 נשים מתאימות עם DCIS, 63% מהן בקבוצת ההתערבות ו-37% בקבוצת הביקורת. בסיכומו של דבר, תועדו 304 מקרי תמותה ספציפיים לממאירות שד במהלך חציון מעקב של 96 חודשים, עם היארעות מצטברת של תמותה עקב סרטן שד לאחר עשר שנים של 1.8% (קבוצת התערבות) ו-2.1% (קבוצת ביקורת, יחס סיכון של 0.73). שיפור משמעותי בהישרדות בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת, תואר רק בנשים עם דירוג גרעיני גבוה יותר, גיל צעיר יותר וגודל גידול גדול יותר. היקף ההבדל ההישרדותי עם טיפול קרינתי עמד בקורלציה משמעותית עם המדד הפרוגנוסטי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי באוכלוסיה הנוכחית, זוהה קשר בין מדד פרוגנוסטי ל-DCIS ובין היקף השיפור ההישרדותי עם טיפול קרינתי לאחר ניתוח משמר שד.

J Clin Oncol. Published online February 1, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה