משפחה

הנחיות חדשות תומכות בבדיקות הדמיה להערכת כאבי חזה בחדר מיון (J Am Coll Radiol.)

הנחיות קליניות חדשות מטעם ה-ACC (American College of Cardiology) וה-ACR (American College of Radiology) מתייחסות לשימוש הולם בבדיקות הדמיה אבחנתיות בחולים הפונים לחדרי מיון בשל כאבי חזה.

אחת המטרות של ההנחיות היא לספק המלצות לבדיקות הדמיה הולמות להערכת מספר גדול יותר של חולים הפונים לחדרי מיון בשל כאבי חזה. ההנחיות נועדות לשמש אמצעי פשוט ויכולים לשמש הן לצרכיים קליניים והן להדרכה.

כאבי חזה מהווים את אחד הגורמים הנפוצים ביותר לפניה לחדרי מיון, אך התלונה כוללת מגוון רחב של בעיות, ממצבים שפירים ועד מצבים מסכני-חיים.

קובץ ההנחיות כולל את האבחנות מסכנות החיים אליהן יש להתייחס בחולים הפונים לחדרי מיון בשל כאבי חזה, בהן תסמונת כלילית חדה, תסחיף ריאתי ותסמונות חדות של אבי העורקים. יש גם קטגוריה רביעית, “בדיקות הדמיה של חולים בהם אבחנה מובילה היא בעייתית או לא-אפשרית”, המשמשת לחולים עם התייצגות קלינת או מעבדתית מורכבת. בכל אחת מקטגוריות אלו, מסמך ההנחיות כולל 20 תרחישים קליניים, כל אחד מהם מוביל להמלצות בדיקות הדמיה שונות, עם תיאור של בסיס העדויות.

באמצעות זאת, הרופאים יכולים לעיתים קרובות למצוא אחד מהתרחישים הקליניים ולזהות בדיקת הדמיה ראשונית מתאימה העשויה לסייע בהערכת החולים. לאחר שהחולה הוכנס לאחד מ-20 התרחישים הקליניים, המסמך מספק את ההנחיות המקיפות ביותר, נכון להיום, לבדיקות הדמיה מומלצות במטרה להביא לאבחנה הנכונה, שתוביל לטיפול מהיר.

מרכיב מרכזי נוסף בהנחיות החדשות הוא הטבלאות המפרטות את ההמלצות לפרטי פרטים. הטבלאות מסכמות את 20 התרחישים הקליניים לסיווג המטופלים וכיסוי כל ההמלצות לבדיקות הדמיה. טבלאות אלו נועדו להיות ברורות וממוקדות וניתן להעבירן לכרטיסיית עזר או פורמט אלקטרוני ולשמור בכיסים של רופאי חדר מיון.

J Am Coll Radiol. Published online January 22, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה