משפחה

שיעורי התמותה עקב מלנומה גבוהים עוד יותר כאשר האבחנה נקבעת במהלך היריון (J Am Acad Dermatol)

מתוצאות מחקר חדש מארצות הברית עולה כי שיעורי התמותה עקב מלנומה גבוהים עוד יותר כאשר הממאירות מאובחנת בנשים הרות, או בתוך שנה מהלידה. אעפ”י שהמחקר לא בחן מדוע הריון עשוי להשפיע על תוצאות מלנומה, ייתכן כי השינויים ההורמונאליים או דיכוי פעילות מערכת החיסון במהלך תקופה זו מסייעים להתפתחות הגידולים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הרשומות של נשים עד גיל 49 שנים, שאובחנו עם מלנומה בין 1988 ועד 2012. קבוצה זו כללה 41 נשים שאובחנו במהלך ההיריון או בתוך שנה מהיריון.

בממוצע, גיל הנשים נע סביב 35 שנים בתחילת המחקר, ולרוב הן היו במעקב במשך לפחות שבע שנים. מרביתן אובחנו עם מלנומה בשלב 0-1. לאחר טיפול, ב-12.5% מהנשים שאובחנו במהלך היריון או לאחריו תועדה הישנות של הממאירות, זאת בהשוואה ל-1.4% בלבד מיתר הנשים במחקר.

גרורות הופיעו ב-25% מהנשים שאובחנו סביב ההיריון, בהושואה ל-12.7% ביתר הנשים. שיעורי התמותה היו גבוהים יותר בקרב נשים שאובחנו סביב היריון (20%, בהשוואה ל-10.3%), אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

מהממצאים עולה כי על רופאים להמליץ לנשים הרות עם מלנומה להקפיד יתרה על בדיקות העור לזיהוי כל שינוי או ממצאים חריגים ולפנות בהקדם להערכה רפואית במידה ומזהות אי-אילו ממצאים חשודים.

J Am Acad Dermatol 2016

לידעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה