האם מילה מגנה מפני סרטן ערמונית? (Prostate Cancer Prostatic Dis)

במאמר שפורסם בכתב העת Prostate Cancer & Prostatic Disease מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה השפעה מגנה של סרטן ערמונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות דיווחים מוקדמים שהצביעו על קשר אפשרי בין מילה ובין התפתחות סרטן ערמונית, מחקרים אפידמיולוגיים בהמשך הצביעו על ממצאים סותרים. כעת ביקשו החוקרים לבחון את המאמרים שבחנו את הקשר הנ”ל.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE דרך PubMed ו-Embase לזיהוי מאמרים להערכת הקשר בין סרטן ערמונית ומילה וביצעו מטה-אנליזה של המחקרים המתאימים.

על-בסיס ממצאי שבעה מחקרי מקרה-ביקורת שפורסמו בין 1971-2014, הממצאים הצביעו על סיכון מופחת לא-משמעותי (יחס סיכויים של 0.88) לסרטן ערמונית בגברים נימולים, בהשוואה לגברים שלא נימולו. הטרוגניות וחוסר מובהקות נעלמו כאשר ההשפעה הכוללת נבחנה בשנית לאחר השמטת שלושה מחקרים. יתרה מזאת, מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי חלה ירידה משמעותית בסיכון במספר תתי-קבוצות: (1) פרסומים לאחר בדיקת PSA (יחס סיכויים של 0.88, P=0.01); (2) מחקרים מבוססי-אוכלוסיה (יחס סיכויים של 0.84, p=0.05); (3) מחקרים שאספו נתונים על-בסיס ראיונות אישיים (יחס סיכויים של 0.83, p=0.03) ו-(4) מחקרים בשחורים (יחס סיכויים של 0.59, p=0.02).

החוקרים מסכמים וכותבים כי העקביות במגמת הסיכון המופחת שתועדה בתתי-קבוצות מרכזיות מעידה על ההשפעה המגנה של מילה מפני סרטן ערמונית.

Prostate Cancer Prostatic Dis. 2015;18(4):352-357

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה