משפחה

מה בין הרכב החיידקים במערכת העיכול ובין חומרת אי-ספיקת לב? (JACC: Heart Fail)

במאמר שפורסם בכתב העת JACC:Heart Failure במהלך חודש דצמבר מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית שכיחות מוגברת של חדירות וגדילת-יתר של חיידקים פתוגנים במערכת העיכול, הקשורות בחומרת המחלה הלבבית.

מדגם המחקר כלל 80 משתתפים, מתוכם חולים עם אי-ספיקת לב קלה (30 חולים) או בינונית-חמורה (30 חולים), וכן 20 ביקורות ללא אי-ספיקת לב. מדד מסת הגוף של כל המשתתפים עמד על 30 ק”ג למטר בריבוע ומעלה והמשתתפים השלימו צום בן 12 שעות, לאחריו הושלמו בדיקות דם.

מהנתונים עולה כי בחולי אי-ספיקת לב זוהו כמויות מאסיביות של חיידקים פתוגניים וקנדידה במערכת העיכול, בהשוואה לקבוצת הביקורות הבריאות. פתוגנים ספציפיים שזוהו בשכיחות מוגברת בדגימות צואה כללו Campylobacter, Shigella, Salmonella, Yersinia enterocolitica וזני Candida. באלו עם אי-ספיקת לב תועדה גם עליה משמעותית במדדי דלקת, חדירות מעי ולחץ בפרוזדור הימני, המהווה סמן לגודש כלי דם ורידיים.

בנוסף, הקשרים היו משמעותיים יותר בחולים עם אי-ספיקת לב בדרגה בינונית-חמורה (NYHA של 3-4) בהשוואה לאלו עם אי-ספיקת לב קלה (NYHA של 1-2).

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשלמת בדיקות נוספות להערכת הרכב החיידקים במערכת העיכול מיד עם אבחנת אי-ספיקת לב. להערכתם, אמצעים פשוטים ולא-פולשניים להערכת התפתחות הרכב המיקרוביום במערכת העיכול עשוי לספק מידע קליני חשוב.

עיקרון זה של דלף במערכת העיכול עלה כבר לפני זמן מה, אך מחקר זה מדגים באמצעות מספר מנגנונים כי הליקוי בתפקוד דופן מערכת העיכול קשור עם חומרת אי-ספיקת לב.

JACC: Heart Fail. 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה