משפחה

התקדמות ברפורמת ה-MRI של ליצמן : תוך שנתיים יופעלו 46 מכשירים בישראל (הודעת משה”ב)

משרד הבריאות מפרסם היום עדכון בנוגע ל”רפורמת ה-MRI” שיזם שר הבריאות ליצמן. ע”פ ההודעה שלהלן, תוך שנתיים יעלה מס’ מכשירי ה-MRI בישראל ל-46 .

להלן ההודעה:

בתום פעילות מאומצת של שר הבריאות יעקב ליצמן סוכם אתמול עם שר האוצר משה כחלון על הגשת התקנות להסדרת מכשירי MRI לאשור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת.

זהו שלב נוסף וחשוב ברפורמת ה MRI: מדובר בהסדרת מכשירי MRI בבתי חולים כלליים שעדיין לא פועלים בהם מכשירי וכן  MRIתוספת מכשירים, אשר תוביל להפעלת 46 מכשירי MRI  בשנתיים הקרובות. מדובר בהליך מורכב של שקיפות ומתן הכרה, הכולל פעילות אינטנסיבית מול בתי החולים וקופות החולים והבאה לשינוי החקיקה.

התוכנית הלאומית של שר הבריאות יעקב ליצמן מובילה לקיצור משך ההמתנה לבדיקות MRI ולהגדלת הזמינות והנגישות של הציבור למכשירי ה MRI, תוך פיזור לפריפריה ולקהילה. כאמור, מהלך זה יביא לכך שבשנתיים הקרובות יעלה מספר מכשירי ה MRI ל 46 מכשירים.

שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את המהלך ואמר כי “התוכנית הלאומית ל MRI –מוכיחה עצמה בשטח וכי כבר בתקופה קצרה, קוצרו תורי ההמתנה הארוכים שהיו נהוגים במשך שנים. הסדרת עשרות מכשירים חדשים מביאה שקיפות למערכת הבריאות והתנהלות נכונה של בתי החולים”.

שר האוצר משה כחלון: “זו פעולה חשובה שתביא לקיצור התורים ברפואה הציבורית ולהקלה על סבלם של החולים. נמשיך לפעול בכדי להקל על חיי האזרחים בכל אחד מתחומי החיים. לא מתקבל על הדעת שחולים בישראל יחכו לבדיקת MRI תקופות ארוכות כפי שחיכו בשנים עברו. אני מברך את השר ליצמן על קידום המהלך החשוב.”

הערת המערכת: הודעה משמחת כמובן. צריך רק לזכור שבכדי להגביר את הזמינות צריך שיהיו גם מספיק טכנאים ורדיולוגים מומחים לביצוע ופיענוח ההדמיות ויש לקוות שהתכנית כוללת גם את ההשקעה הנדרשת בתקנים הללו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה