מהו פרק הזמן הנדרש להמתין לתוצאות תרביות מנוזל סינוביאלי בחשד לזיהום חיידקי של המפרק? (J Clin Rheumatol. )

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Rheumatology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם דלקת חדה של מפרק יחיד, בעיקר אלו בסיכון גבוה לזיהום, סביר לגדל תרביות חיידקים במשך ארבעה ימים בטרם קובעים כי הן שליליות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרק הזמן האופטימאלי לגידול תרביות מנוזל סינוביאלי אינו ידוע ובמחקר הנוכחי ביקשו לבחון את שיעור התוצאות החיוביות והזמן עד לגדילת חיידקים בתרביות מנוזל סינוביאלי במבוגרים עם חשד לזיהום חיידקי של המפרק.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הרשומות הרפואיות של 94 מבוגרים עם דלקת חדה של מפרק יחיד. החולים סווגו כבעלי סיכון נמוך או גבוה לזיהום חיידקי של המפרק. הם ביקשו לבחון את שיעור התוצאות החיוביות והזמן עד לקבלת תוצאה חיובית של תרבית נוזל סינוביאלי.

מהנתונים עולה כי שיעור התוצאות החיוביות עמד על 22.3% (21 מבין 94 מקרים). ב-21 החולים שהוגדרו כבעלי סיכון נמוך לא התקבלה תוצאת תרבית חיובית. ב-21 מבין 73 החולים בסיכון גבוה (28.7%) זוהתה צמיחת חיידקים בתרבית, כאשר משך הזמן הממוצע עד לגדילת החיידקים עמד על 36.7 שעות. בעוד שמחצית מהמקרים הללו התבררו כחיוביים בתוך יממה, גדילת חיידקים זוהתה עד ל-90 שעות מהתחלת הבדיקה.

לסיכום, לאור הממצאים, החוקרים סבורים כי במקרים של חשד לזיהום חיידקי במפרק יחיד, יש לבחון את תוצאות בדיקת תרבית מנוזל סינוביאלי לפרק זמן של ארבעה ימים, בטרם קובעים כי הן שליליות.

J Clin Rheumatol. 2015;21(4):196-198

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה