משפחה

מחלקת יולדות חדשה, ראשונה מסוגה, נפתחה בבי”ח לנשים בבילינסון: בן/בת זוג, אמא, חמות או כל מלווה אחר יוכל להישאר לצד היולדת 24 שעות ביממה – ללא תשלום

להיות משפחה מהרגע הראשון: במחלקה החדשה התינוק ישהה עם אמו בחדר במהלך כל שעות היממה (ביות מלא)

התחדשנו! מחלקת יולדות חדשה נפתחה בבי”ח לנשים בבילינסון. המחלקה החדשה מציגה תפיסה חדשנית במסגרתה התינוק נמצא בטיפול אמו 24 שעות ביממה, יחד עם מלווה נוסף שיוכל להישאר לצד האם והתינוק גם במהלך הלילה, ללא תשלום. אחיות המחלקה בראשות האחות האחראית ויולן קרסק ושאר אנשי הצוות נמצאים כדי להדריך ולסייע לאם הטריה, בהתאם לצרכיה.

המחלקה החדשה, שעוצבה על ידי אדריכלית הפנים ענת הרמן-וינציגסטר, שונה גם בנראות ממחלקות יולדות אחרות: חדרים מרווחים, בעיצוב מודרני וצבעוני, הקירות מכוסים טפטים צבעוניים בדוגמאות מעולם החי והצומח. לצד כל מיטה יש כורסא רחבה שנפתחת למצב שכיבה כדי לאפשר שנת לילה נוחה לבן הזוג או המלווה של היולדת. בכל חדר ישהו 2 יולדות, כאשר וילון מפריד ביניהן ומאפשר פרטיות.      

האשפוז במחלקה החדשה מיועד לנשים ותינוקות בריאים בלבד, על בסיס מקום פנוי, ואינו כרוך בתשלום. לאחר הלידה, התינוק ייבדק על ידי רופא ילדים ויועבר לחדר אמו לאחר סיום הבדיקות. 

פרופ’ ארנון ויז’ניצר, מנהל בי”ח לנשים בבילינסון: “החלטנו לפתוח מחלקה ייעודית ליולדות המבקשות ביות מלא לאור דרישה גוברת של נשים שרוצות את התינוק לצדן מהשעות הראשונות לחייו ועד השחרור מביה”ח. אנו שמחים לאפשר לנשים ולמלוויהן שבוחרות להיות קרובות לתינוקן סביב השעון, לעשות זאת בתנאים הטובים והנוחים ביותר.”

ברכה גל, מנהלת סיעוד בבי”ח לנשים בבילינסון: “שהייה משותפת של האם, התינוק והאב כבר מרגע הלידה עונה על צרכי התינוק הראשוניים בתהליך הסתגלותו לחיים שמחוץ לרחם ומקדמת את תהליך ההתקשרות הורה-תינוק. במחלקה החדשה מתנסה היולדת בטיפול בתינוקה בהדרכת האחות המרכזת את הטיפול בה ובתינוקה, ובכך רוכשת מיומנויות לטיפול היומי בתינוק. היולדת משתחררת לביתה מצוידת במיומנויות לטיפול יומי בתינוק , ובכך מקדמת את הביטחון ההורי הראשוני.”

נמסר על ידי : ורד קויטל, דוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה