משפחה

הפסקה או הימנעות מעישון קשורים לסיכון מופחת לגלי חום בגיל המעבר בהשוואה למעשנות נוכחיות (Maturitas)

נשים בתקופת המנופאוזה שהן מעשנות לשעבר עשויות לסבול מפחות גלי חום בכלל וגלי חום חמורים בפרט, בהשוואה לנשים המעשנות בהווה, כך עולה ממחקר חדש. ע”פ המימצאים נשים שאינן מעשנות כבר לפחות 5 שנים נמצאות בסיכון מופחת לסבול מגלי חום (כולל חמורים) מאשר מעשנות נוכחיות. עם זאת נשים אלה עדיין היו בסיכון גבוה יותר לגלי חום בהשוואה לאלו שלעולם לא עישנו.

במחקר השתתפו 761 נשים בגילים 45-54 שהיו במעקב למשך של עד 7 שנים. בתחילת המחקר היו 347 נשים שסבלו מגלי חום. מבין הנשים שלא עישנו לעולם שיעור הסובלות מגלי חום היה 39% בהשוואה ל-52% של מעשנות לשעבר ו-62% מהמעשנות הנוכחיות.

כ-47% מהמעשנות הנוכחיות סבלו מגלי חום בדרגה בינונית עד חמורה. בקבוצה זו גם תדירות גלי החום הייתה יומית או שבועית בדר”כ.  בניגוד לכך 36% מהמעשנות לשעבר סבלו מגלי חום בדרגה בינונית עד חמורה ו-22% מאלה שלא עישנו מעולם, כשרק כ-10% מנשים אלה סבלו מגלי חום בתדירות יומית או שבועית.

כמו כן בהשוואה למעשנות בהווה נשים שהפסיקו לעשן היו בסיכון מופחת של 37% לסבול מגלי חום ושל  22% לסבול מגלי חום חמורים או בתדירות יומית או שבועית. בהשוואה לנשים שלא עישנו מעולם המעשנות בהווה היו בסיכון של פי 4 לסבול מגלי חום.

החוקרים מציינים כי המחקר אינו מכיח שעישון גורם לגלי החום, אך לדעתם התוצאות התואמות גם מחקרים קודמים עשויות לתמוך בהיפותיזה לפיה עישון עלול להפריע לתפקוד ההורמונלי ומנגנונים אחרים הקשורים לגלי החום.

הם מדגישים כי הפסקת עישון למשך 5 שנים לפחות לפני גיל המעבר קשורה לירידה של 14% בסיכון לגלי חום חמורים, ושל 19% בתכיפות שלהם.  

החוקרים מסכמים כי מימצאים אלה צריכים לעודד נשים לקראת גיל המעבר ובגיל המעבר להפסיק לעשן.

Maturitas 2015.  לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה