משפחה

הטיפול ב-Eplerenone (אינספרה) קשור להישרדות משופרת וירידה באישפוזים קרדיווסקולרים חוזרים של חולי אי ספיקת לב סיסטולית (European Heart Journal)

מחקר חדש מה-European Heart Journal  מצביע על כך שהטיפול באמצעות Eplerenone  (אינספרה, פייזר)  הוא  בטוח, משפר הישרדות ומפחית את האישפוזים החוזרים,  וזאת כאשר הוא ניתן בסמיכות לאישפוז על רקע אי ספיקת לב או אירוע  קורונרי חד בחולי אי ספיקת לב סיסטולי עם סימפטומים קלים. 

החוקרים מצייניים ברקע כי אישפוזים קרדיווסקולרים (CVH) במטופלים עם אי ספיקת לב (HF) קשורים לסיכון גבוה לאישפוזים חוזרים לתמותה קרדיווסקולרית. מטרת המחקר הייתה לבחון אם אפלרנון עשוי להיות אפקטיבי  בהפחתת ההיארעות של אירועים קליניים חריגים אלה במהלך תקופה זו.

מחקר ה-EMPHASIS-HF  הישווה בין אפלרנון עם פלציבו שניתנו כתוספת לטיפול סטנדרטי ב-2,737 מטופלים עם HF בדרגת NYHA של II , ומקטע פליטה חדר שמאל הנמוך מ-35% . באנליזה הנוכחית ביצעו החוקרים ניתוח פוסט הוק ב-2,338 מטופלים שהוקצו באקראי בתוך 180 יום מה-CVH .

האינטרקציה בין הפעם הראשונה מאיפיון ה-CVH להקצאה האקראית והתוצאה המרכזית של תמותה קרדיווסקולרית או אישפוז בשל HF , כמו גם תוצאות משניות אחרות, הוערכה באמצעות מודל הישרדות מסוג COX . מרבית האישפוזים הקרדיווסקולריים, ה-CVH ,  אופיינו כאישפוזים בשל אי ספיקת לב (HHF) שהיוו כ-64% מכלל האישפוזים. אירוע קורוני חד היוו כ-17% מהאישפוזים, ואריתמיה כ-7%.

חציון הזמן מהתחלת הטיפול התרופתי במחקר מאיפיון ה-CVH היה 42 ימים. הירידה היחסית בתמותה קרדיוווסקולרית, HHF , ותמותה מכל סיבה היו דומים בשתי הקבוצות (טיפול מוקדם ומאוחר) . ה-p לאינטרקציה היה 0.65, 0.44 ו-0.4 בהתאמה, בין אם הטיפול החל לפני 42 יום או אחרי 42 יום מאפיון ה-CVH . הירידה האבסולוטית בסיכון הייתה 5.61 אירועים לכל 100 שנות מטופל בקבוצה שהחלה טיפול בתוך 42 יום מהאישפוז ושל 3.5 אירועים לכל 100 שנות מטופל באלה שהחלו הטיפול לאחר 42 יום. תופעות הלוואי של אפלרנון לא הושפעו מהזמן מהערכת ה-CVH .

החוקרים מסכמים כי אפלרנון הוא טיפול בטוח, משפר הישרדות ועשוי אף למנוע אישפוזים חוזרים כאשר הוא ניתן בסמוך לאישפוז בשל HF או אירוע קורונרי חד במטופלים עם HF סיסטולי וסימפטומים בחומרה קלה.

European Heart Journal (Jun 2015)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה