משפחה

חולי פסוריאזיס רבים סובלים מדלקת מפרקים לא-מאובחנת (J Am Acad Dermatol)

עד 15% מהחולים עם פסוריאזיס סובלים מדלקת מפרקים לא-מאובחנת על-רקע המחלה העורית, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה, שפורסמו בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology במהלך חודש יוני.

החוקרים כותבים כי רק כאחד מכל ארבעה חולי פסוריאזיס יפתחו דלקת מפרקים נלווית, אך כל החולים עם פסוריאזיס צריכים להכיר אפשרות זו.

במסגרת הסקירה נאספו הנתונים מ-12 מחקרים קודמים של חולי פסוריאזיס. שיעור המקרים של דלקת מפרקים פסוריאטית לא-מאובחנת עמד על 4% עד 34% מהחולים. המחקרים התבססו על קריטריונים אבחנתיים שונים לזיהוי דלקת מפרקים, עובדה העשויה להסביר את ההבדלים הגדולים בשיעורי המחלה.

מסקירת כל המחקרים יחדיו, החוקרים מנבאים כי כ-15% מחולי פסוריאזיס סובלים מדלקת מפרקים פסוריאטית לא-מאובחנת. חולים רבים עשויים להתלונן על כאבי מפרק ותסמינים אחרים ולא להבין כי מדובר בהפרעה חשובה.

ניתן לטפל בדלקת מפרקים פסוריאטית עם תרופות נוגדות-דלקת שאינן סטרואידים, דוגמת אספירין, מתוטרקסט, או תרופות ביולוגיות. אבחנה מוקדמת של דלקת מפרקים משמעה התחלת טיפול מוקדם יותר ומניעת נזק נרחב למפרקים.

רופאי עור ורופאי משפחה הם לעיתים קרובות הראשונים הבודקים חולים עם תסמיני מפרקים, וחלק מהם פחות מודעים לחשיבות בדיקות סקירה לדלקת מפרקים פסוריאטית. במקרים אחרים, החולים אינם מציינים את הכאבים מאחר ומייחסים אותו לזקנה.

J Am Acad Dermatol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה