משפחה

טיפול מונע ב-dabigatran (פרדקסה) לפני היפוך חשמלי מהווה חלופה בטוחה לוורפרין (Europace)

ממחקר חדש המתפרסם ב-Europace עולה כי שימוש מניעתי בנוגד הקרישה הפומי  dabigatran  (פרדקסה, בורינגר אינגלהיים) לפני ביצוע היפוך חשמלי במטופלים עם פרפור פרוזדורים קשור להיארעות נמוכה של אירועים תרומבואמבוליים , מה שמצביע על כך  שמתן דביגטרן במהלך היפוך חשמלי מהווה חלופה בטוחה לוורפרין (קומדין) בקבוצת מטופלים זו.

ברקע מסבירים החוקרים כי השימוש בנוגדי קרישה ישירים פומיים (DOACs) במטופלים העוברים היפוך חשמלי אלקטיבי ישיר בשל פרפור פרוזדורים (AF) לא אקוטי עשוי לקצר את הזמן מתחילת הטיפול נוגד הקרישה לביצוע ההיפוך, בהשוואה לוורפרין.  אולם, הם מוסיפים, הבטיחות של גישה טיפולית זו דורשת בחינה.

אנליזות של נתונים מתתי קבוצות של מחקרים קליניים עם DOAC לא הבהירו אם טיפול בן 4 שבועות ב-DOAC מספיק בגדי למנוע אירוע תרומבואמבולי (TE) לאחר היפוך חשמלי. מטרת מחקר רטרוספקטיבי זה הייתה להעריך את ההיארעות של TE לאחר היפוך חשמלי במטופלים שהיו נאיבים לטיפול נוגד קרישה ואשר עברו היפוך חשמלי לאחר חודש אחד של טיפול מקדים עם דביגטרן.

לצורך כך סקרו החוקרים את הרשומות הרפואיות של 631 מטופלים שהחלו טיפול בדביגטרן לפני ביצוע היפוך חשמלי אלקטיבי ישיר. החוקרים מציינים שאקו דרך הוושט בוצע באופן נדיר. אירועי TE בתוך 30 יום מביצוע ההיפוך החשמלי היוו את יעד המחקר המרכזי. מבין המשתתפים, 570 היו ללא ניסיון קודם בטיפול בנוגדי קרישה פומיים בעת שהחלו לקבל דביגטרן.

הגיל הממוצע של המשתתפים הי 64.2 + 11 , ו-31.7% מהם היו נשים. ממוצע ציון ה-CHADS-VASc היה 2.0 +1.5 . המינון של דביגטרן היה 150 מ”ג b.i.d  ב-94% מהמטופלים.  חציון הזמן מתחילת הטיפול בדביגטרן לביצוע ההיפוך החשמלי היה 32 + 15 ימים. ב-91% מההיפוכים המטופלים חזרו לקצב סינוס.  במהלך 30 ימי המעקב, היו 3 מקרים של TE , שיעור של 0.53% (בטווח 0.18-1.54) .

החוקרים מסכמים כי במחקר רטרוספקטיבי זה המשקף תנאי “עולם אמיתי”, נמצא שיעור היארעות נמוך של TE כאשר דביגטרן ניתן כטיפול מונע לפני ביצוע היפוך חשמלי אלקטיבי. לדעת החוקרים, תוצאות אלה מצביעות על כך שדביגטרן הינו חלופה בטוחה לוורפרין כטיפול הניתן בסמוך לביצוע היפוך חשמלי במטופלים עם AF .

Europace.2015 May 27

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה