משפחה

אשפוזים שגרתיים אינם מועילים למטופלים רבים הסובלים מכאבים בחזה (JAMA Intern Med)

בחולים עם כאבי חזה ללא ממצאים במהלך ההערכה בחדר מיון סיכוי של פחות מ-1% לסיבוכים לבביים בטווח הקצר, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת JAMA Internal Medicine. ההיארעות הנמוכה של אירועים בעלי חשיבות קלינית מעידה כי אשפוזים שגרתיים אינם צפויים להועיל לחולים רבים הפונים לחדרי מיון בשל כאבי חזה.

החוקרים אספו נתונים אודות למעלה מ-11,000 מפגשים עם חולים בתקופה שבין 1 ביולי, 2008, ועד 30 ביוני, 2013, שענו על הקריטריונים למח,קר כולל שתי תוצאות שליליות של בדיקת טרופונין (כאשר הבדיקה השניה נערכה במרווח של 60-420 דקות מהבדיקה הראשונה). מבין אלו, החוקרים זיהו 20 מקרים שענו על תוצא הסיום העיקרי של הפרעת קצב מסכנת-חיים, STEMI באשפוז, דום לבבי או נשימתי, או תמותה במהלך האשפוז (0.18%). באופן ספציפי, תועדו שישה מקרים של הפרעות קצב מסכנות-חיים, חמישה מרקים של STEMI באשפוז, ארבעה מקרים של דום לב, מקרה אחד כל כשל נשימתי ותשעה מקרי תמותה.

לאחר הערכה מעמיקה יותר של הנתונים, החוקרים הוציאו מהמחקר 16 חולים מאחר ולא היה סביר כי הם ישוחררו לביתיהם מחדר המיון לאור ממצאים חריגים בבדיקת סימנים חיוניים, סימני איסכמיה בתרשים אק”ג, חסם הולכה שמאלי או הפרעת קצב בנוכחות קוצב לב.

באשר לארבעת המקרים הנותרים, שני מקרים בסופו של דבר נקבעו כלא-לבביים, שניים נבעו ככל הנראה מתחלואה יאטרוגנית, כך ששיעור התוצא העיקרי עמד על 0.06%.

ממצאי המחקר תומכים בתפישה לפיה סיבוכים יאטרוגניים כתוצאה מאשפוז עולים על התועלת האפשרית בחולים בסיכון נמוך. יתרה מזאת, הסיכון לסיבוכים לבביים בעלי חשיבות קלינית במדגם זה של חולים ללא ממצאים חריגים בהערכה ראשונית בחדר המיון, עמד על 1 מבין 1,817 מקרים.

JAMA Intern Med. Published online May 18, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה