משפחה

גידול המלנומה הגרורתית נעלם לחלוטין תוך 3 שבועות ממתן הטיפול בשילוב של nivolumab (אופדיבו) + ipilimumab (יירבוי) (מתוך מכתב ב-NEJM)

במכתב שפורסם ב-NEJM מתוארת תגובה יוצאת מן הכלל של מטופלת עם מלנומה, אשר בתוך פרק זמן של 3 שבועות מקבלת קורס טיפולי בודד של nivolumab (אופדיבו, BMS) בשילוב עם ipilimumab (יירבוי, BMS) גרם להיעלמות מלאה של הגידול.

מדובר במטופלת בת 49 עם מלנומה גרורתית שהייתה עם גידול ניצב נמקי מתחת לשדה השמאלי, אשר כאמור נעלם לאחר 3 שבועות מקבלת טיפול משולב יחיד.

האונקולוג , ד”ר פאול צ’פמן , אחד ממחברי המכתב מציין שזאת אחת התגובות המדהימות ביותר שראה אי פעם. הוא מוסיף שהתגובה הזו ממחישה את העוצמה שיש למערכת החיסון הטבעית שלנו, ברגע שניתן להזיז הצידה את המעצורים אשר מונעים ממנה לתקוף את הגידול הסרטני.

המטופלת המוזכרת במכתב היא אחת מ-13 מטופלים באותו בית חולים , MSK , בניו יורק. בהתייחסות למקרה, מציינים מס’ מומחים בכתבה ב”מדסקייפ” כי עד כה נטו לחשוב שטיפול אימונותרפי גורם לתגובה איטית של מערכת החיסון. ה מקרה הזה ממחיש כיצד מערכת החיסון עשוייה לפעול במהירות רבה. במקרה הנוכחי, התגובה הייתה כה מהירה שהרקמה הנורמלית לא הספיקה לתקן עצמה (ניתן לראות זאת בתצלום המוצג בכתבה במדסקייפ).

New Engl J Med. Published April 20, 2015.Abstract

לכתבה במסקייפ הכוללת גם תמונות של הגידול

הערת המערכת: לדיווחים הללו של התוצאות המבטיחות של הטיפול האימונותרפי במלנומה יש חשיבות מעבר למלנומה, שכן לגישה זו צפוי , יש לקוות, יישום מוצלח מול גידולים קטלניים רבים נוספים. עדויות יש כבר לטיפול זה בסרטן ריאה, כפי שניתן לראות גם בדיווח זה על ניבולומאב , ובזה על פמרוליזומאב

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה