משפחה

שיעורי תמותה גבוהים כפליים לאחר ניתוח מעקפים של חולים עם סוכרת מסוג 1 (J Am Coll Cardiol)

בחולים עם סוכרת מסוג 1 המיועדים לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים קיים סיכון גבוה מכפליים לתמותה בתוך שש שנים, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית של חולים לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת Journal of the American College of Cardiology. מנגד, בחולים עם סוכרת מסוג 2 נרשמה פרוגנוזה גרועה רק במעט יותר בהשוואה לאלו ללא סוכרת שעברו את הניתוח.

בחולים שנכללו במאגר SWEHEHEART בחולים עם סוכרת מסוג 1 תועדה שכיחות גבוהה יותר של נשים ומחלות רקע, דוגמת מחלת כליות כרונית, מחלת כלי דם היקפית ואי-ספיקת לב, בהשוואה לחולים עם סוכרת מסוג 2 והאוכלוסיה הכללית. בחולים עם סוכרת מסוג 1 משך המחלה היה ארוך יותר משמעותית בהשוואה לחולים עם סוכרת מסוג 2.

לאחר 5.9 שנות מעקב, 21% מבין 725 החולים עם סוכרת מסוג 1 לאחר ניתוח מעקפים הלכו לעולמם. מבין 8,208 החולים עם סוכרת מסוג 2, 19% הלכו לעולמם במהלך המעקב. לאחר ניתוח רב-משתנים, הסיכון לתמותה בקרב חולים עם סוכרת מסוג 1 היה גבוה בלמעלה מכפליים בהשוואה לחולים ללא-סוכרת, בעוד שהסיכון לתמותה היה מוגבר רק ב-11% בקרב אלו עם סוכרת מסוג 2.

הקשר בין סוכרת מסוג 1 ותמותה שאינה על-רקע מחלות לב וכלי דם היה בולט יותר מהקשר עם תמותה על-רקע מחלות לב וכלי דם.

J Am Coll Cardiol 2015; 65:1644-1652

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה