משפחה

העומס במרפאות כלליות עלול לפגוע באיכות הטיפול בחולים (מתוך סקר ה-BMA)

רופאים כלליים בבריטניה אינם מרוצים מעומס העבודה המוטל עליהם ומסקר שנערך ע”י ה-BMA (British Medical Association) עולה כי למעלה מתשעה מכל עשרה רופאי משפחה טוענים כי עומס העבודה הגבוה משפיע לרעה על איכות הטיפול בחולים.

הסקר שכלל 15,560 רופאים כלליים הינו אחד הסקרים הגדולים ביותר שנערכו לאחרונה להערכת חוות הדעת של רופאים את המקצוע שלהם.

מרבית המשיבים לסקר טענו כי הם זקוקים לזמן רב יותר עם מטופליהם. רק 8% מרופאי המשפחה סברו כי עשר הדקות המוקצות למפגש הן מספקות. 67% סברו כי דרוש זמן מפגש ארוך יותר בקבוצות חולים מסוימות, כולל אלו עם מחלות כרוניות, ו-25% סברו כי כל החולים נדרשים לזמן מפגש ארוך יותר עם הרופא המטפל. 68% מהרופאים הכלליים חשו כי עדיף לאפשר זמן מפגש ארוך יותר עם המטופלים למתן טיפול באיכות טובה יותר, גם אם משמעות הדבר היא הארכת הזמן ההמתנה לרופא.

51% מהרופאים הכלליים סברו כי על המרפאות להציע צורה מסוימת של שעות פעילות מורחבות למטופלים. כמעט כל הרופאים (94%) לא אהבו את הרעיון כי המרפאה שלהם תהיה פתוחה שבעה ימים בשבוע, אך 21% סברו כי על מרפאות לעבוד במסגרת רשתות במטרה לספק שירותים שבעה ימים בשבוע באתרים משותפים.

שלושת הגורמים החשובים למרפאה בעיניי רופאים כלליים כללו רציפות טיפול (אוזכר ע”י 80% מהרופאים), אמון ובטחון בין הרופא והמטופל (61%) וטיפול הוליסטי (51%). הגורמים המובילים שרופאי משפחה יכולים לעשות בכדי לסייע לשפר מרכיבים אלו כוללים הגדלת המימון למרפאה (76%),, העסקת יותר רופאי משפחה (74%), זמני מפגש ארוכים יותר (60%) והפחתת נטל הבירוקרטיה (64%).

מתוך סקר ה-BMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה