משפחה

ה-FDA מודיע על עדכונים בעלון התרופה של varenicline (צ’מפיקס) הכוללים אזהרה באשר לסבילות לאלכוהול ולסיכון נדיר להתקפי כפיון (FDA)

FDA

ה-FDA הודיע על שינוי בעלון התרופה של התרופה לגמילה מעישון, ה- varenicline (צ’מפיקס, פייזר) אשר משקף את החשש להפחתה אפשרית בסבילות לאלכוהול וסיכון נדיר להתקפי כפיון.

ה-FDA ממליץ למטופלי ורניקלין להפחית את כמויות צריכת האלכוהול עד שידעו טוב יותר את מידת ההשפעה של נטילת התרופה על הסבילות שלהם לאלכוהול.

לגבי מטופלים הנוטלים ורניקלין ואשר חווים התקפי כפיון – ה-FDA מנחה להפסיק במקרה זה את השימוש בתרופה ולפנות לעזרה רפואית מיידית.

העדכון בהתוויות מבוסס על סדרת מקרים שהועברה ל-FDA ע”י חברת פייזר, יצרנית ומשווקת הצ’מפיקס, וכן גם על בסיס מאגר המידע המבוסס על מערכת הדיווח על תופעות לוואי של ה-FDA (ה-FARES) , שכללה תיאורי מקרים של מטופלים ששתו אלכוהול במהלך הטיפול בורניקלין  ואשר חוו תופעות לוואי. חלק מהמטופחים חווה ירידה בסבילות לאלכוהול, לרבות השתכרות והתנהגות אגרסיבית חריגה, או איבוד זיכרון.

ה-FDA מדווח שבוצעה גם סקירה של מערכת ה-FARES והספרות הרפואית למקרים של התקפי כפיון הקשורים לשימוש בורניקלין ושזוהו מקרים של התקפים כאלה גם במטופלים שהיו ללא  הסטורה של התקפים קודמים וגם במטופלים שהיו עם התקפים בעבר אך היו מאוזנים היטב.

ה-FDA מציין שבמרבית המקרים ההתקפים הופיעו במהלך החודש הראשון לתחילת הטיפול בורניקלין , והמידע על כך התווסף כעת לעלון התרופה.

האזהרות ואמצעי הזהירות המומלצים בעלון התרופה שעודכנו כעת כוללים גם מידע על מס’ מחקרים שחקרו את הסיכון לתופעות לוואי נוירו-פסיכיאטריות של מצב רוח, התנהגות או חשיבה שהופיעו בהקשר לשימוש בתרופה. נכללים בסעיף זה גם מחקרים תצפיתיים ואנליזות שפייזר ביצעה מסגרת מחקרים אקראיים ומבוקרים. מחקרים אלה, מציין ה-FDA , לא הראו סיכון מוגבר לתופעות לוואי נוירו-פסיכיאטריות עם ורניקלין, אך לא נחקרו כל סוגי תופעות הלוואי הנוירו-פסיכיאטריות, והמחקרים הכילו מגבלות שמנעו מה-FDA להגיע למסקנות מהימנות.

עוד מוסיף ה-FDA שנשלחו בעבר התראות על תופעות לוואי נוירו-פסיכיאטריות חמורות הקשורות לורניקלין בשנת 2009 ו-2011 , ושהמחקרים האחרונים הללו נדונו בועדה המייעצת של ה-FDA באוקטובר 2014 . ה-FDA מוסיף כי פייזר מבצעת כעת מחקר קליני גדול להערכת הבטיחות של צ’מפיקס במטרה לחקור סיכונים אלה. המחקר צפוי להתפרסם בסוף 2015.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון בכל גיל מלווה בהארכת תוחלת החיים הצפויה, כאשר התועלת הרבה ביותר תוארה באלו שהפסיקו לעשן בגיל צעיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעות המזיקות של עישון וההשפעה החיובית של הפסקת עישון על תוחלת החיים במבוגרים בגילאי 35-75 שנים. שיעורי התמותה הספציפיים לגיל לפי […]

  • תוצאות מבטיחות למשלב Naltrexone עם Bupropion לטיפול בהפרעת שימוש במתאפטמינים (Addiction)

    תוצאות מבטיחות למשלב Naltrexone עם Bupropion לטיפול בהפרעת שימוש במתאפטמינים (Addiction)

    מתן זריקה בשחרור ממושך של Naltrexone בשילוב עם טיפול פומי ב-Bupropion בשחרור ממושך (משלב NTX + BUPN) הדגים תוצאות מבטיחות בטיפול במקרים של הפרעת שימוש במתאפטמינים בדרגה בינונית או חמורה עם ירידה משמעותית בשימוש בתכשירים אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Addiction. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השימוש במתאפטמינים עלה ברחבי העולם, […]

  • טיפול מונע עשוי להפחית את הסיכון לפרכוסים משנית לטראומה במבוגרים לאחר חבלת ראש (JAMA Neurology)

    טיפול מונע עשוי להפחית את הסיכון לפרכוסים משנית לטראומה במבוגרים לאחר חבלת ראש (JAMA Neurology)

    טיפול למניעת פרכוסים מלווה בירידה מתונה בסיכון להופעת פרכוסים בשלב מוקדם לאחר טראומה במבוגרים לאחר חבלת ראש קלה או בינונית, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Neurology. החוקרים השלימו מטה-אנליזה של שמונה מחקרים שכללו 5,637 חולים עם חבלת ראש קלה (מדד Glasgow Coma Scale של 13-15 נקודות) או בינונית (מדד GCS של 9-12 נקודות) […]

  • טכנולוגית בריאות דיגיטלית לבישה לחולי אפילפסיה (NEJM)

    טכנולוגית בריאות דיגיטלית לבישה לחולי אפילפסיה (NEJM)

    לאנשים החיים עם אפילפסיה, כמו גם משפחותיהם ומטפליהם, אפילפסיה היא הפרעה בלתי צפויה, מאתגרת ולעתים קרובות גורמת לחששות, במיוחד בשליש מהאנשים עם אפילפסיה שיש להם התקפים למרות הטיפול הרפואי. סקירה זו מתוך ה-NEW ENGLAND JOURNAL OF MEDICINE סוקרת את ההתפתחויות העכשוויות, וכן את היתרונות ואת המגבלות של טכנולוגיית בריאות דיגיטלית לבישה המיועדת לחולי אפילפסיה.  פציעות […]

  • טיפול ב-Levetiracetam מפחית סיכון לפרכוסים בנשים בגיל הפוריות (Neurology)

    טיפול ב-Levetiracetam מפחית סיכון לפרכוסים בנשים בגיל הפוריות (Neurology)

    במאמר שפורסם בכתב העת Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בנשים בגיל הפוריות עם אפילפסיה כללית אידיופטית, החלפת טיפול תרופתי מ-Valproate ל- Levetiracetamלעומת Lamotrigine מפחיתה את הסיכון להישנות פרכוסים לאחר 24 חודשים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אפילפסיה כללית אידיופטית הינה צורה נפוצה של אפילפסיה ומהווה 15-20% מהמקרים, עם שכיחות מעט […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה