משפחה

ירידה בסיכון לתמותה עם השתלת התקן ICD לאחר דום דם לב באשפוז (Am Heart J)

דפיברילטור

בחולים מבוגרים השורדים אירוע דום לב באשפוז ובעקבות זאת עוברים השתלת ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator) תועדה ירידה מובהקת בסיכון לתמותה במהלך שלוש שנים, בהשוואה לאלו בהם לא הושתל התקן ICD, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Heart Journal.

החוקרים מצאו כי להצלת חיי אדם אחד נדרשת השתלת התקן ICD בתשעה חולים ששרדו אירוע דום לב באשפוז, אך פחות משליש מהחולים הללו יעברו השתלה של ההתקן.

ברקע למחקר טוענים החוקרים כי אין הנחיות קליניות בנוגע להשתלת ICD בחולים ששרדו דום לב באשפוז, למרות שאירועים אלו נפוצים כמעט כמו אירועים המתרחשים מחוץ לכותלי בית החולים. לאור העדר המחקרים להערכת השימוש או התועלת של התקני ICD בחולים ששרדו דום לב באשפוז, הם בחרו לבחון את הנתונים בין השנים 2000-2008 לזיהוי 1,200 מבוגרים ששוחררו לאחר ששרדו דום לב בשל פרפור חדרים או טכיקרדיה חדרית ללא-דופק.

שיעורי התמותה לאחר שלוש שנים עמדו על 44.2%. מבין השורדים, ב-28.6% הושתל התקן ICD במהלך האשפוז הראשוני. לאחר התאמת 343 חולים בהם הושתל ICD עם 823 חולים בהם לא הושתל ההתקן, החוקרים מצאו כי השימוש בהתקן ICD לווה בירידה של 24% בסיכון לתמותה. שיעורי התמותה המופחתים נבעו מירידה משמעותית בשיעורי התמותה מחוץ לבית החולים בקרב חולים לאחר השתלת ICD. על-בסיס שיעורי תמותה של 46.1% לאחר שלוש שנים בחולים שלא עברו השתלת ICD, החוקרים טוענים כי מדובר בירידה של 11% בסיכון האבסולוטי לתמותה באלו בהם הושתל ההתקן.

ממצאי המחקר מעידים על הפוטנציאל לעליה נוספת בשיעורי ההישרדות ארוכי הטווח של חולים ששרדו אירועי דום לב באשפוז על-רקע הפרעת קצב חדרית.

Am Heart J 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה