משפחה

הערכת מקומו של טיפול פומי ב-Fingolimod בהתלקחות של טרשת נפוצה (JAMA Neurol.)

במהלך התלקחות טרשת נפוצה תחת טיפול בזריקות בתרופות אימונו-מודולטוריות רופאים רבים בוחרים להחליף טיפול, אך התועלת היחסית של אפשרויות טיפול שונות אינה ידועה. מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת JAMA Neurology מדווחים חוקרים כי החלפה מטיפול בזריקות ל- Fingolimod מלווה בשיעור התלקחויות נמוך יותר, עם תוצאות טובות יותר מבחינת מוגבלות ומשך השפעת הטיפול, בהשוואה לטיפול אחר בזריקות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את ההשפעה של טיפול פומי ב- Fingolimod בהשוואה לכל הטיפולים האימונו-מודולטורים האחרים הניתנים בזריקות (Interferon או Glatiramer Acetae) על שיעור ההתלקחויות, מוגבלות והתגוב לטיפול בחולים עם טרשת נפוצה פעילה.

החוקרים ערכו ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים שנאספו באופן פרוספקטיבי ממחקר MSBase, מחקר עוקבה תצפיתי, בינלאומי, המייצג אוכלוסיית חולי טרשת נפוצה שהיו במעקב במרכזי טרשת נפוצה גדולים. הנתונים נאספו בין יולי 1996 ועד אפריל 2014. המשתתפים שנכללו במחקר אובחנו עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, שהחליפו טיפול ל- Fingolimod או טיפול אימונו-מודולטורי בזריקות עד 12 חודשים לאחר התלקחות או התקדמות מוגבלות, תוך התאמה לפי משתנים דמוגרפיים וקליניים. חציון משך המעקב עמד על 13.1 חודשים.

המשתתפים במחקר טופלו ב- Fingolimod, Interferon Beta או Glatiramer Acetate למשך לפחות שלושה חודשים לאחר החלפת טיפול אימונו-מודולטורי. התוצא העיקרי היה שיעור ההתלקחויות השנתי ושיעור החולים ללא-התלקחות, כמו גם שיעור החולים ללא התקדמות מוגבלות משמעותית.

בסיכומו של דבר, החוקרים התאימו 379 חולים בקבוצת הטיפול בזריקות ל-148 חולים בקבוצת הטיפול ב- Fingolimod. שיעור ההתלקחויות השנתי היה נמוך יותר בקבוצת הטיפול ב- Fingolimod (0.31 לעומת 0.42, p=0.009), כמו גם הסיכון להתלקחות ראשונה תחת טיפול (יחס סיכון של 0.74, p=0.04), סיכון להתקדמות מוגבלות (יחס סיכון של 0.53, p=0.02) ושיעור גבוה יותר של נסיגה במוגבלות (יחס סיכון של 2.0, P=0.005) וסיכון נמוך יותר להפסקת הטיפול (יחס סיכון של 0.55, P=0.04) בהשוואה לטיפול בזריקות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, עם התלקחות או התקדמות מוגבלות תחת טיפול בזריקות, עדיף להחליף לטיפול פומי ב- Fingolimod בהשוואה לטיפול בזריקות אחרות.

JAMA Neurol. Published online February 09, 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה