משפחה

הערכת התועלת של תוספת Aprepitant ל-Ondansetron במניעת בחילות והקאות עקב טיפול ב-Cytarabine במינון גבוה (Biomed Res Int)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת BioMed Research International, עולה מגמה לפיה טיפול מונע במשלב Ondansetron עם Aprepitant הביא לשיפור כולל בבחילות והקאות עקב טיפול ב-Cytarabine במינון גבוה בחולים עם ממאירויות המטולוגיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Aprepitant הוא אנטגוניסט לקולטן P/Neurokinin-1 המאושר למניעת בחילות והקאות עם טיפול כימותרפי בסיכון בינוני להקאות. כעת הם בחנו את התועלת של הטיפול בחולי לויקמיה שטופלו במשלב כימותרפי המבוסס על Cytarabine.

החולים חולקו באקראי לטיפול ב- Ondansetron במינון 8 מ”ג (מתן תוך-ורידי) 30 דקות לפני טיפול ב-Cytarabine ולאחריו טיפול בעירוי תוך-ורידי רציף במינון 24 מ”ג ביום עד 6-12 שעות לאחר המנה האחרונה של טיפול כימותרפי בלבד, או בשילוב עם Aprepitant פומי במינון 125 מ”ג, 6-12 שעות לפני הטיפול הכימותרפי וטיפול במינון 80 מ”ג ביום עד יממה לאחר מנת הטיפול הכימותרפי האחרונה.

49 חולים נכללו בכל קבוצת טיפול (42 טופלו ב- Ondansetron בלבד ו-41 טופלו במשלב Ondansetron עם Aprepitant). שיעורי התגובה הכוללים עם הטיפול המשולב עמדו על 80%, זאת בהשוואה לשיעור של 67% עם Ondansetron בלבד (p=0.11). שיעור החולים שלא סבלו מבחילות ביום השישי והשביעי היה גבוה יותר עם טיפול משולב (74% ו-ו74%) בהשוואה לטיפול ב- Ondansetron בלבד (68% ו-67%, בהתאמה).

הדרישה לטיפול הצלה בימים השני והשלישי הייתה נמוכה יותר עם טיפול משולב (7% ו-5%, בהתאמה) בהשוואה לטיפול ב- Ondansetron בלבד (21% ו-16%, בהתאמה).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את התועלת האפשרית של גישת טיפול זו למניעת בחילות והקאות על-רקע משלבי כימותרפיה ספציפיים.

Biomed Res Int. 2015;2015

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה