הערכת הטיפול ב-Adalimumab בחולים עם ספונדיילוארתריטיס היקפית שאינה על-רקע פסוריאזיס (Arthritis Rheumatol)

ממצאים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis & Rheumatism תומכים בתועלת של Adalimumab בטיפול בחולים עם ספונדילוארתריטיס היקפית שאינה על-רקע פסוריאזיס, עם תגובה לא-מספקת או אי-סבילות של הטיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים. יתרה מזאת, מהנתונים עולה כי לטיפול פרופיל בטיחות דומה לזה שתואר בחולים עם Ankylosing Spondylitis, Psoriatic Arthritis ומחלות אחרות בתיווך מערכת החיסון.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את היעילות והבטיחות של Adalimumab בחולים עם ספונדילוארתריטיס היקפית שאינה על-רקע פסוריאזיס. מחקר ABILITY-2 נמשך בימים אלו והינו מחקר רב-מרכזי בשלב 3, הכולל חולים עם ספונדילוארתריטיס היקפית בגילאי 18 שנים ומעלה, שענו על קריטריוני ASAS וללא אבחנה קודמת של פסוריאזיס, Psoriastic Arthritis או Ankylosing Spondylitis, עם תגובה לא-מספקת או אי-סבילות של הטיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Adalimumab במינון 40 מ”ג פעם בשבועיים או פלסבו, למשך 12 שבועות, ולאחר מכן 144 שבועות טיפול בתווית-פתוחה. תוצא הסיום העיקרי היה שיעור החולים שענו על קריטריוני PSpARC 40 (Peripheral Spondyloarthritis Response Criteria) לאחר 12 שבועות: שיפור של 40% ומעלה במדד Patient Global Assessment of Disease Activity and Pain ושיפור של 40% ומעלה בלפחות אחד מהבאים: נפיחות מפרקים ומספר מפרקים רגישים; מספר דלקות גידים או מספר דלקות של האצבעות.

165 חולים חולקו באקראי, 81 טופלו בפלסבו ו-84 טופלו ב- Adalimumab. הנתונים הדמוגרפיים ומאפייני המחלה בתחילת המחקר היו דומים בשתי הקבוצות. לאחר 12 שבועות, שיעור החולים שענו על קריטריוני PSpARC 40 היה גבוה יותר עם טיפול ב- Adalimumab, בהשוואה לפלסבו (39% לעומת 20%, p=0.006). בסיכומו של דבר, השיפור בתוצאים אחרים היה גדול יותר עם Adalimumab בהשוואה לפלסבו. שיעור האירועים החריגים היה דומה בשתי קבוצות הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Adalimumab הביא לשיפור בסימנים, תסמינים ותפקוד גופני באוכלוסיית חולים זו, עם פרופיל בטיחות דומה לזה שתואר באוכלוסיות חולים אחרות.

Arthritis Rheumatol. 2014 Dec 29

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה