משפחה

החשיבות הפרוגנוסטית של אנגינה פקטוריס בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד (Eur Heart J. )

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, נוכחות אנגינה מעלה את הסיכון לתסמונת כלילית חדה ואשפוזים על-רקע אי-ספיקת לב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אנגינה פקטוריס הינה תלונה נפוצה בחולי אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, אך החשיבות הפרוגנוסטית לא הוגדרה היטב. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את הקשר הנ”ל לעומק במסגרת ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים ממחקר CORONA (Controlled Rosuvastatin Multinational Trial in Heart Failure).

מדגם המחקר כלל 4,878 חולים שסווגו לשלוש קבוצות: אלו ללא היסטוריה של אנגינה וללא כאבי חזה בתחילת המחקר (קבוצה ראשונה, 1,240 משתתפים), אלו עם היסטוריה קודמת של אנגינה אך ללא כאבי חזה בתחילת המחקר (קבוצה שניה, 1,353 משתתפים), ואלו עם היסטוריה של אנגינה וכאבי חזה בתחילת המחקר (קבוצה שלישית, 2,285 משתתפים).

מהנתונים עולה כי בהשוואה לקבוצה הראשונה, בקבוצה השלישית תועד סיכון מוגבר לאוטם לא-פטאלי של שריר הלב או אנגינה לא-יציבה (יחס סיכון של 2.36, p<0.001), שילוב זה עם רה-וסקולריזציה כלילית (יחס סיכון של 2.54, p<0.001), כמו גם אשפוז עקב אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.35, p=0.001), במהלך חציון מעקב של 33 חודשים.

החוקרים לא זיהו הבדלים בשיעורי התמותה הקרדיווסקולארית או שיעורי התמותה מכל-סיבה.

בקבוצה השניה תועדה עליה קלה בסיכון לאירועים כליליים, אך ללא הבדלים בסיכון לאשפוזים עקב אי-ספיקת לב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין נתונים באשר לתועלת של טיפול אגרסיבי יותר או רה-וסקולריזציה מילעורית בחולים אלו עם אנגינה פקטוריס ואי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד.

Eur Heart J. 2015;35(48):3426-3433

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה