התועלת של הוספת Ticagrelor לטיפול באספירין בחולים לאחר אוטם שריר הלב (מתוך הודעת AstraZeneca)

מתוצאות מחקר PEGASUS-TIMI 54 (Prevention of Cardiovascular Events in Patients With Prior Heart Attack Using Ticagrelor Compared to Placebo on a Background of Aspirin-Thrombolysis in Myocardial Infarction) עולה כי הוספת Ticagrelor (ברילינטה) לטיפול באספירין במינון נמוך הביא לירידה משמעותית בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים בסיכון גבוה עם היסטוריה של אוטם של שריר הלב.

מחקר PEGASUS-TIMI 54 הינו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, להערכת טיפול ב-Ticagrelor במינון 60 מ”ג ו-90 מ”ג, ומחברת התרופות נמסר כי התרופה ענה על תוצא הסיום העיקרי שלו.

המחקר כלל למעלה מ-21,000 חולים לאחר אוטם שריר הלב במהלך 1-3 השנים האחרונות, עם לפחות גורם סיכון קרדיווסקולארי אחד נוסף. כל החולים נטלו טיפול באספירין במינון 75-150 מ”ג וחולקו באקראי לטיפול ב-Ticagrelor במינון 60 מ”ג, פעמיים ביום, Ticagrelor במינון 90 מ”ג, פעמיים ביום, או פלסבו. תוצא הסיום העיקרי של המחקר הוגדר כשילוב של תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לא-פטאלי של שריר הלב, או אירוע מוחי לא-פטאלי.

החברה לא מסרה פרטים נוספים למעט העובדה כי המחקר היה חיובי וכי הניתוח הראשוני של הנתונים לא הדגים סוגיות בטיחותיות חריגות. החוקרים מתכננים להמשיך ולבחון את הנתונים והתוצאות המלאות של המחקר צפויות להתפרסם במהלך שנת 2015.

Ticagrelor אינו מאושר כיום למניעה שניונית אך מאושר להפחתת אירועים קרדיווסקולאריים במקרים של תסמונת כלילית חדה. אישור זה מבוסס על מחקר PLATO שעורר מחלוקת רבה וזכה לביקורות מסיבות שונות.  חששות אלו אף הובילו לחקירה של המחקר שלא הובילה לצעדים נוספים.

מתוך הודעת AstraZeneca

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה