משפחה

צריכת ויטמינים אנטיאוקסידנטים מסוג A, C ו-E אינה קשורה לסיכון לתמותה באוכלוסייה מבוגרת (Am. J. Epidemiol )

מחקר חדש שפורסם ב-Am. J. Epidemiol קובע כי לא נמצא קשר בין צריכת אנטיאוקסידנטים לבין הסיכון לתמותה מכל סיבה.

מטרת החוקרים הייתה להעריך את הקשר בין צריכת ויטמינים אנטיאוקסידנטים והסיכון לתמותה מכל סיבה באוכלוסייה המבוגרת. לצורך כך נעשתה אנליזה של נתונים מתוך מאגר המידע של ה- Leisure World Cohort Study שהוא מחקר פרוספקטיבי של תושבים מאיזור בקליפורניה. בשנות ה-80 המוקדמות, המשתתפים (שהיו בגילים 44-101 ) השלימו סקר שנשלח בדואר, שכלל פרטים באשר לשימוש של תוספי וטימינים ומרכיבי תזונה המכילים ויטמינים A  ו-C .

נעשה ניתוח מותאם גיל ומשתנים אחרים הקשורים לתמותה כמו עישון, צריכת אלכוהול, קפאין, פעילות גופנית, BMI , והסטוריה של יתר לחץ דם, תעוקה, התקפי לב, שבץ, סוכרת , דלקת מפרקים וסרטן לצורך חישוב יחסי סיכון לתמותה תוך שימוש ברגרסיה מסוג COX . נכללו באנליזה 8,640 נשים ו-4.983 גברים (בגיל חציוני  74 בכניסה למחקר). במהלך תקופת המעקב בין 1981-2013 נפטרו 13,104 משתתפים (בגיל חציוני של 88 שנים).

החוקרים מדווחים כי לא נמצא כל קשר מובהק בין צריכת תוספי ויטמינים של A או C וכן גם לגבי ויטמין E ותמותה מכל סיבה לאחר התאמות למשתנים אחרים.

החוקרים מסכמים כי הקשר החלש שנמצא בין תמותה וצריכת ויטמינים אנטיאוקסידנטים לאחר התאמות לגורמי סיכון נוספים במחקר זה ובמחקרים קודמים, מצביע על כך שצריכה כזו קשורה כנראה לאנשים עם גורמי סיכון וסגנון חיים המשפיעים על הסיכון לתמותה.

Am. J. Epidemiol. (2014) doi: 10.1093/aje/kwu294

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה