משפחה

ברומוקריפטין בשחרור מהיר הינו בטוח בחולי סוכרת סוג 2 (מתוך Diabetes Care)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בירחון ה- Diabetes Care במרץ 2010, עולה כי הוספת ברומוקריפטין (bromocriptine) בשחרור מהיר לטיפולים שגרתיים בחולי סוכרת סוג 2 הינו בטוח ונראה כי מוריד שיעורי תחלואה קרדיו-וסקולארית.

החוקרים מסבירים כי ברומוקריפטין הינו אגוניסט של הקולטן D2 לדופאמין, ותרכובת השחרור המהיר מביאה לשטף קצר טווח למרכזים במח המווסתים מטבוליזם פריפרי.  הם מוסיפים כי נטילת התרופה בשחרור מהיר תוך שעתיים מיקיצת הבוקר מגבירה את הטון הדופמינרגי המרכזי בתזמון דומה לזה המופיע באנשים בריאים.

במחקר הנוכחי מסוג מחקר כפול סמיות בבחירה אקראית השתתפו 3,095 חולי סוכרת סוג 2 לאורך שנה אחת, שמהלכה קיבלו טיפול נהוג למחלתם בתוספת של ברומוקריפטין בשחרור מהיר או פלצבו.

מתוצאות המחקר עולה כי 274 נבדקים פיתחו 374 תופעות משמעותיות, כולל 9.6% מקבוצת הפלצבו, ו 8.6% בקבוצת מקבלי הברומוקריפטין (hazard ratio, 1.02). 

הרכב תוצאות התחלואה הקרדיו-וסקולארית (אוטם לבבי ראשון, שבץ, הצורך ברה-וסקולאריזציה כלילית או אשפוז עקב תעוקת חזה או אי ספיקת לב) הופיע ב- 1.8% ממקבלי הברומוקריפטין, וב- 3.2% ממקבלי הפלצבו מה שהביא לירידה של 40% בסיכון היחסי למחלה קרדיו-וסקולארית (HR 0.60).

שיעורי תופעות לוואי עמד על 89% בקבוצת מקבלי הברומוקריפטין ו 83% בקבוצת הפלצבו.  התופעה הנפוצה ביותר הייתה בחילה (32.2% בקבוצת הברומוקריפטין מול 7.6% בקבוצת הפלצבו).

החוקרים מסיקים כי טיפול בברומוקריפטין בשחרור מהיר מספק גישה חדשה להתמודדות עם תחלואות נלוות בחולי סוכרת סוג 2.

Diabetes care

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה