משפחה

הקשר בין תחלואה קרדיווסקולארית ובין תדירות השימוש בטריפטאנים לטיפול במיגרנה (מתוך Headache)

ממחקר חדש שפורסם ב-Headache עולה כי בחולי מיגרנה עם גורמי סיכון לתחלואה קרדיווסקולארית, השימוש בתרופות ממשפחת טריפטאנים נמוך יותר, בהשוואה לחולי מיגרנה אחרים.

לדברי החוקרים, לאור ממצאים אלו, שתוארו בחולים ללא התוויות-נגד לטיפול בטריפטאנים, על הרופאים המטפלים לקחת בחשבון את האפשרות להתפתחות אירועים קרדיווסקולאריים בחולי מיגרנה, ועל החולים להיות מודעים לסיבוכים האפשריים.

החוקרים בחנו נתונים אודות למעלה מ-6100 חולי מיגרנה בארה”ב. הם מצאו כי השימוש בטריפטאנים היה נמוך משמעותית בחולי סוכרת (OR = 0.6), בחולים עם יתר לחץ דם (OR = 0.6), ובמעשנים (OR = 0.7), בהשוואה לחולים ללא גורמי סיכון אלו.

כמו כן, הסיכוי לנטילת טריפטאנים היה נמוך יותר בקרב חולים עם היסטוריה של אוטם לבבי (OR = 0.4), שבץ (OR = 0.6) או ניתוח לבבי (OR = 0.5).

עם זאת, ללא קשר לגורמי סיכון קרדיווסקולאריים או מצב המחלה, נטילת טריפטאנים עלתה כפונקציה של המוגבלות. בזמן כאב, גם חולים בסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית צפויים ליטול טריפטאנים להקלה על הכאבים.

החוקרים מוסיפים כי הממצאים מדגישים את גודל הנטל הכרוך במיגרנה, ושוב קוראים לרופאים ולמטופליהם לדון בסיכון ובתועלת לבחירת הטיפול המתאים ביותר למטופל.

החוקרים כותבים כי אירועים לבביים חמורים בעקבות נטילת טריפטאנים הם נדירים מאוד, הם למעשה לא מצאו קשר בין נטילת טריפטאנים ובין סיכון מוגבר לתחלואה קרדיווסקולארית. הם סבורים כי הממצאים משקפים את גורם ההרתעה .

Headache 2009

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה