משפחה

אזהרה מפני הסיכון לחום בילדים קטנים לאחר חיסון Pandemrix כנגד שפעת פנדמית (הודעת ה-EMEA)

לאחר סקירת הנתונים העדכניים שנשלחו מחברת GSK במסגרת מחקר קליני הנערך בימים אלו (בילדים בגילאי 6 חודשים עד 3 שנים), ה-EMEA מזהיר כי ילדים קטנים עשויים לפתח חום לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון Pandemrix כנגד שפעת פנדמית.

ה-EMEA ממליץ לרופאים ולהורים לעקוב אחר חום הגוף של הילדים המחוסנים, ובמידת הצורך, לנקוט באמצעים הדרושים להורדת החום (למשל, מתן תרופות להורדת חום, כמו אקמול).

מהסוכנות נמסר כי למרות שמנה בודדת של החיסון הובילה לתגובה חיסונית טובה כנגד שפעת פנדמית בילדים קטנים, המנה השנייה הגדילה עוד יותר את התגובה החיסונית. הם ממליצים לכלול את האינפורמציה הנ”ל בעלון המידע המצורף, ולקחת זאת בחשבון כאשר שוקלים מתן מנה שיניה של החיסון לילדים.

מהנתונים מהמחקר הנמשך בימים אלו עולה כי שיעור גבוה יותר של ילדים פיתחו חום (חום מעל 38 מעלות צלזיוס במדידה מתחת לבית השחי) לאחר קבלת מנה שיניה של חיסון Pandemrix, בהשוואה לשיעור הילדים שפיתחו חום לאחר מנה אחת של החיסון. מהנתונים עולה כי לאחר מנת חיסון שנייה תועדה צריבה משמעותית יותר באתר ההזרקה ותסמינים כלליים, כולל ישנוניות, אי-שקט וירידה בתאבון, היו נפוצים יותר לאחר מנת החיסון השנייה.

EMEA

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה