משפחה

זיהומי פטריות בציפורניים שכיחים בחולי סוכרת בסיכון גבוה לכיבים

ממחקר חדש עולה כי בחולים מבוגרים עם סוכרת ארוכת-שנים, ונוירופתיה סוכרתית, ציפורני רגליים מעובים ושונים בצבעם, כוללים ככל הנראה זיהומים פטריתיים. רופאים צריכים להכיר את ממצאי המחקר, לפיהם, בחולים בסיכון גבוה להתכייבות כף רגל סוכרתית, קיימת שכיחות רבה של זיהומים בציפורני הרגליים.

החוקרים בחנו 96 חולים עם נוירופתיה סוכרתית ו-Onychodystrophy, שהגיעו לביקור שגרתי במרפאת סוכרת. כל המשתתפים היו גברים, כאשר הגיל הממוצע עמד על 71 שנים, ומשך הסוכרת על 16 שנים.

החוקרים אספו את גזירי הציפורניים של מרבית הציפורניים המעורבות ושיירים מתחת לציפורניים. ב-25 חולים הציפורניים היו מעובות, אך ללא עדות לזיהום. ביתר 71 החולים אובחן Onychomycosis, שנגרמה בעיקר בעקבות זיהום Trichophyton Rubrum (90%), T. Mentagrophytes var. Interdigitale (2.8%) ועובשים סאפרופיטיים (1.4%).

החוקרים מציינים כי טיפול אנטי-פטרייתי יעיל במרבית המקרים, אך יש להיזהר בטיפול בתכשירים פומיים, בשל הקשר עם אי-ספיקת לב ורעילות כבדית.

רזולציה מוצלחת של הזיהום הפטרייתי אינה המטרה העיקרית של הטיפול. החוקרים סבורים כי אבחון זיהום פטרייתי בציפורן, יגביר את תשומת הלב של החולה לכפות רגליו, דבר שיסייע בסופו של דבר למנוע התפתחות כיבים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה