משפחה

משאף מרחיבי סימפונות בעלות נמוכה עשוי להיות יעיל בילדים (מתוך Arch Dis Child)

מחקר חדש מצא, כי בילדים עם חסימה אקוטית של דרכי הנשימה התחתונות, משאף בקבוק בעלות נמוכה הינו יעיל במידה דומה למשאף הקונבנציונאלי בטיפול מרחיב סימפונות.

לדברי החוקרים, טיפול במרחיבי סימפונות נשאפים הניתן דרךmetered dose inhaler (MDI) ומשאף הינו אופטימאלי להקלה על כיווץ סימפונות. משאפים אלה הינם יקרים או שאינם זמינים במדינות מתפתחות, אולם, עדיין יש מעט נתונים אודות יעילותם של משאפים בעלות נמוכה בילדים קטנים.

במסגרת המחקר, 400 ילדים (גיל חציוני 12 חודשים) עם חסימה אקוטית של דרכי האוויר התחתונות חולקו באקראי לקבלת טיפול מרחיב סימפונות הניתן מ-MDI דרך AeroChamber או במשאף בקבוק. ציון קליני ואוקסימטריה בוצעו לפני הטיפול ו-15 דקות אחריו. בתלות בתגובה הקלינית, חזרו על הטיפול באמצעות משאף MDI עד שלוש פעמים, כאשר התוצאה העיקרית שנבדקה הייתה אשפוז.

נמצא, כי מתוך 60 ילדים שאושפזו (15%), 30 היו בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי, ו-30 בקבוצת משאף הבקבוק. שתי הקבוצות הראו תוצאות משניות דומות, כולל שינוי בניקוד הקליני, סטורציית חמצן, ומספר הטיפולים במרחיבי סימפונות. סטרואידים פומיים ניתנו ל-78 ילדים- 37 בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי, ו-40 בקבוצת משאף הבקבוק.

לדברי החוקרים, משאף בקבוק בעלות נמוכה הוא בעל יעילות דומה לזאת של המשאף הקונבנציונאלי עבור טיפול מרחיב סימפונות בקרב ילדים קטנים עם חסימה אקוטית של דרכי האוויר התחתונות.

לסיכום, לאור האילוצים הכלכליים בארצות מתפתחות, הכרחי שמשאף יעיל בעלות נמוכה יהיה זמין לטיפול מרחיב סימפונות בצפצופים. יעילותו של משאף הבקבוק במחקר זה מראה, שניתן להמליץ על השימוש בתינוקות וילדים קטנים כטיפול מרחיב סימפונות בצפצופים אקוטיים.

Arch Dis Child. 2007;92:142-146

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה