משפחה

שימוש ב-Thiazolidinediones מוריד את הצורך ברה-ווסקולריזציה לאחר PCI (מתוך Diabetes Care)

אוסף מידע ממחקרים קליניים, שפורסם במהדורת פברואר של Diabetes Care, ואשר כוללים יותר מ-600 מטופלים מציע, ש-thiazolidinediones (TZDs) : rosiglitazone ו-pioglitazone מורידים היצרות מחדש לאחר PCI (percutaneous coronary intervention).

לדברי החוקרים, תוצאות המטה אנליזה מציעות בצורה חזקה כי ל-TZDs יש יתרונות מעבר לשליטה גליקמית. לחומרים אנטי סוכרתיים אלה יש אפיניות גבוהה ל-peroxisome proliferator-activated receptor-gamma. ה- TZDs מתחילים המון תהליכים פיזיולוגים, שיכולים למנוע היצרות מחדש.

על מנת לחקור את הנושא יותר, החוקרים למדו מידע מ-7 מחקרים קליניים פרוספקטיביים רנדומאליים. במחקרים אלה, TZDs זמין הושווה עם טיפול פרמקולוגי סטנדרטי. לכל המטופלים היה מעקב של לפחות 6 חודשים.

הסיכון לרה-ווסקולריזציה חוזרת של כלי דם ירד משמעותית (סיכון יחסי של 0.35) עם טיפול ב- TZDs. הסיכון היחסי עם rosiglitazone היה 0.45 ועם pioglitazone 0.24. הסיכון היחסי גם ירד בהיקף משמעותי ובר השוואה במטופלים סוכרתיים ולא סוכרתיים.

לסיכום, בהינתן מחלוקת סביב חומרים מקומיים, כגון, סטנטים המצופים בתרופות, תוצאות המחקר תומכות בחומרים סיסטמיים בכדי למנוע רה-ווסרולריזציה חוזרת של כלי דם. 

Diabetes Care 2007;30:384-388

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה