משפחה

שביעות רצון גבוהה בחולי סוכרת מסוג 1 המטופלים ב-Pramlinitide (מתוך Diabetes Care)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון פברואר של Diabetes Care, עולה כי שביעות הרצון של חולים עם סוכרת מסוג 1 גבוהה יותר בעקבות טיפול ב- Pramlinitide, בהשוואה לפלסבו.

Pramlinitide הוא טיפול נוסף לטיפול באינסולין בחולי סוכרת מסוג 1 או מסוג 2, ומוריד בצורה חדה את הפלוקטואציות ברמות הסוכר לאחר ארוחה ומגביר את תחושת השובע. טיפול ארוך-טווח ב- Pramlinitide מביא לירידה ברמות A1C, עם ירידה מקבילה בצריכת אינסולין ומשקל הגוף בחולי סוכרת מסוג 1 או מסוג 2. המטרה העיקרית של המחקר היתה להעריך את השפעות טיפול תת-עורי ב- Pramlinitide לפני האוכל, בהשוואה לזריקות פלסבו, מבחינת שביעות הרצון מהטיפול, כולל שיפור במדדי הסוכר בדם, תאבון ואיזון המשקל.

במסגרת המחקר, חולי סוכרת מסוג 1 טופלו ב- Pramlinitide במינונים עולים, בזריקות יומיות (MDI Multiple Daily Injections), או טיפול תת-עורי רציף במשאבת אינסולין (CSII Continuous Subcutaneous Insulin Infusion). לאחר 29 שבועות של טיפול בפלסבו (n=136) או ב- Pramlinitide (n=130), החולים השלימו שאלון שביעות רצון מהטיפול. החוקרים העריכו את מדדי שביעות הרצון של החולים ואת הקשר למשטר הטיפול באינסולין, רמות HbA1c, משקל הגוף והשימוש באינסולין.

במרבית השאלונים, מטופלי Pramlinitide דיווחו על שביעות רצון גדולה יותר מהטיפול, בלא תלות במשטר טיפול אינטנסיבי באינסולין (MDI לעומת CSII). הן מטופלי Pramlinitide והן מטופלי פלסבו זכו לירידה ברמה הממוצעת של HbA1c (-0.39% ± 0.07% vs -0.45 ± 0.07%). עם זאת, Pramlinitide לווה בירידה במשקל הגוף הממוצע (-1.50 ± 0.33 kg; P < .0001) והשימוש באינסולין בזמן ארוחות (-19.05% ± 5.17%; P < .005).

טיפול בפלסבו לווה בעליה בשמקל (1.28 ± 0.25 kg) וירידה קטנה יותר בשימוש באינסולין בזמן הארוחות (-2.20% ± 3.33%).

למרות ירידה קטנה יותר ברמות A1c, טיפול ב- Pramlinitideהביא לשביעות רצון רבה יותר מהטיפול, בהשוואה לפלסבו.

מגבלות המחקר כוללות נתונים לאחר התערבות בלבד, ללא נתונים להשוואה לפני ההתערבות, וממצאים ראשוניים המבוססים על מדד שתקפותו עדיין אינה מאושרת.

למרות מגבלות אלו, תוצאות שביעות הרצון משכנעות ומעלות את האפשרות שטיפול ב- Pramlinitide מהווה תוספת מבטיחה לטיפול באינסולין. מחקרים נוספים צריכים לבחון את השיפור באיזון הסוכר בעקבות טיפול ב- Pramlinitide.

Diabetes Care. 2007;30:210-216.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה