משפחה

לגברים עם סכיזופרניה יש סיכון נמוך לחלות בסרטן ערמונית (מתוך Urology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של Urology, עולה כי השכיחות של סרטן ערמונית בקרב גברים החולים בסכיזופרניה נמוכה יותר בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

שיעורים נמוכים יותר מהשיעורים הצפויים, באופן כללי, דווחו עבור חולים פסיכיאטריים במשך כמעט מאה שנים. על מנת לחקור את הנושא, החוקרים ביצעו חיפוש ב-Medline עבור כל המחקרים של סרטן ערמונית, סרטן או סכיזופרניה. ל-5 מחקרים היה תקנון על פי גיל, כללו מידע בנוגע לגידול הספציפי למיקום והם אלה, שנכללו באנליזה.

יחס השכיחות המתקוננת עבור סרטן ערמונית בחולים עם סכיזופרניה היה נמוך יותר מהמצופה בכל חמשת המחקרים ונע בין 0.49 ל-0.76. השיעור הכולל של גידולים בכל המקומות השתנה בין המחקרים.

הסברים אפשריים לירידה בשכיחות בסרטן הערמונית כוללים הטיית וידוא, האפקט של תרופות אנטי פסיכוטיות (דרך הגנה מפני גידול, על ידי הורדת רמת טוסטסטרון או שניהם) וגורמים גנטיים.

אפשרות נוספת יכולה להיות קשורה להבדלים בסגנון החיים. עד לעשורים אחרונים, סכיזופרניה הובילה לתקופות ארוכות של אשפוזים, דבר שהביא לירידה בהזדמנות לביצוע יחסי מין הטרוסקסואלים.

לסיכום, השכיחות הנמוכה של סרטן ערמונית בגברים עם סכיזופרניה תופסת את מקומה האפידמיולוגי לצד אנומליות אחרות לא מוסברות של שכיחות סרטן הערמונית, בעיקר אלה המערבים גזע ומקום גיאוגרפי.

Urology 2006;68:1280-1283

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה