Lymphomatoid Keratosis מסווג טוב יותר כפסאודו לימפומה (מתוך Archives of Dermatology)

Lymphomatoid keratosis צריך להיות מסווג כפסאודו לימפומה הדומה היסטולוגית ל-mycosis fungoides. המאפיין הפתולוגי הכי חשוב של Lymphomatoid keratosis הוא epidermotropism, שזה אפיניות של תאי הגידול לאפידרמיס, כך עולה ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ינואר של Archives of Dermatology.

Lymphomatoid keratosis הוא אחד מהפסאודו לימפומות העוריות, העובר סטימולציה על ידי אנטיגנים החודרים דרך האפידרמיס.

החוקרים ביצעו בדיקות של ביולוגיה מולקולרית, אימונו היסטוכימיות וקליניקו-פתולוגיות ב-6 חולים עם Lymphomatoid keratosis על מנת לקבוע אם יש לסווג Lymphomatoid keratosis מחדש מבחינה אבחונית.

ממצאים היסטולוגים בכל המקרים כוללים : היפר קרטוזיס, פרה קרטוזיס, אקנטוזיס ואינפילטרציה לימפוציטית דמוית band, כמו גם epidermotropism. היו דרגות שונות של אינפילטרציה של תאי פלסמה, אאזנופילים ומלנופגים בכל הלזיות.

האינפילטרט הדרמלי מכיל לימפוציטים תא T ו-B, כולל לימפוציטי CD4 ו-CD8 תקינים. אנליזה גנומית חשפה ארגון מחדש של גן TCR-gamma בשני מקרים ושל גן TCR-beta במקרה אחד.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מצביעים על כך, ש- Lymphomatoid keratosis עשוי להיות תהליך תגובתי המגרה היסטולוגית mycosis fungoides ושיש להחשיבו כצורה של היפר פלזיית לימפואידית עורית (פסאודו לימפומה) ולא כ- lichenoid keratosis שפיר המאופיין על ידי תהליך רגרסיבי או mycosis fungoides המאופיין על ידי תהליך גידולי.

פסאודו לימפומות עוריות מחולקות ל-3 קבוצות על פי דרכי חדירת האנטיגן. הקבוצה הראשונה היא pseudolymphomatous folliculitis, שהאנטיגן שלו חודר דרך יחידות pilosebaceous. הקבוצה השנייה היא cutaneous lymphoid hyperplasia, שהאנטיגן שלה יכול לחדור דרך בלוטות וצינורות זיעה. והקבוצה השלישית היא lymphomatoid keratosis כפי שהוצגה בעבודה הנוכחית.

Arch Dermatol 2007;143:53-59

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה