משפחה

האם תופעות הלוואי של טיפול ב-Infliximab מפחיתים את הסיכון למחלה קרדיווסקולרית? (J Rheumatol)

חוקרים מאוניברסיטת כרתים טוענים כי אחד היתרונות של הטיפול ב-Infliximab, מעכב TNF-Alpha, הינו עליה ברמות HDL. TNF-Alpha הינו ציטוקין בעל תכונות פרו-אתרוגניות, ומעורב בפתוגנזה של מחלות מפרקים אינפלמטוריות כרוניות, שמצידן מלוות בסיכון מוגבר למחלת לב.

החוקרים העריכו את פרופיל השומנים ואת פעילות המחלה ב-60 מטופלי Infliximab, לזיהוי ארתריטיס אינפלמטורית (Rheumatoid Arthritis או Psoriatic Arthritis, או Ankylosing Spondylitis). הציטוקין ניתן לאחר שהחולים לא הגיבו כראוי לטיפול ב-DMARD.

המטופלים זכו לעליה ממושכת ברמות HDL לאחר חודש, 3 חודשים וחצי שנה. בהשוואה לרמות HDL בתחילת המחקר, שעמדו על 49 מ”ג לד”ל, נרשמה עליה משמעותית של 5 מ”ג לד”ל לאחר חודש, 3.5 מ”ג לד”ל לאחר 3 חודשים ו-3.0 מ”ג לד”ל לאחר 6 חודשים.

השינויים הגדולים ביותר ברמות הליפידים זוהו בקרב מטופלים שהגיבו ל- Infliximab, עם עליה של 5.8 מ”ג לד”ל בקרב מגיבים לטיפול ב- Infliximab, בהשוואה לעליה של 0.8 מ”ג לד”ל, באלו שלא הגיבו לטיפול.

החוקרים זיהו עליה משמעותית ברמת הכולסטרול הכללי, אך רק לאחר החודש הראשון לטיפול ב- Infliximab. היחס בין כולסטרול כללי ורמת HDL ירד ב-0.3, והיחס בין LDL ו-HDL ירד ב-0.2 לאחר החודש הראשון לטיפול.

החוקרים כותבים כי אפילו עליה מתונה ברמות HDL עשויה להביא לירידה בשיעור האירועים הקורונרים של 22% עד 34%. לפיכך, השפעות טיפול anti-TNF עשוי להיות בעל משמעות קלינית.

J Rheumatol 2006;33:2440-2446.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה