משפחה

כיצד חשים סטודנטים לרפואה בנוגע לפניה לשירותי בריאות הנפש ובריאות גופנית? (Med Educ.)

לעיתים קרובות רופאים מסויגים בכל הנוגע לפניה לשירותי בריאות דרך הערוצים המקובלים, ונוטים לאבחן ולרשום את הטיפול בעצמם לעצמם. סטודנטים לרפואה לומדים את הגישות והערכים מרופאים המשמשים כדוגמאות אישיות, ועשויים גם הם לאמץ את תבניות ההתנהגות הללו, המובילים אותם לחיפוש עזרה לבעיות בריאותיות גופניות ונפשיות ממקורות מוסמכים.

מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון את ההתנהגויות של סטודנטים בכל הנוגע לפניה לשירותי בריאות בעקבות בעיות גופניות ונפשיות, תוך השוואת הגישה של סטודנטים לרפואה עם אלו של סטודנטים לפסיכולוגיה, ולהבין אילו מחסומים ניצבים במסלולי הפניה המקובלים לפניה לשירותי בריאות.

החוקרים שלחו שאלונים בהם שאלו אודות פרטים דמוגרפיים ותשובות בנוגע לשני תיאורים קצרים בהם הסטודנטים חשו לראשונה תסמינים של הפרעה נפשית ושנית תסמינים של בעיה גופנית.

172 סטודנטים בבתי הספר לרפואה ופסיכולוגיה באוניברסיטה מאוסטרליה השיבו על השאלונים. החוקרים זיהו מספר מחסומים שהשפיעו על התנהגות הסטודנטים בכל הקשור לפניה לעזרת שירותי בריאות, שכללו חששות מאחר שהכירו את הרופא עימו הם עשויים להתייעץ במרכז הבריאות באוניברסיטה, או שעשויים היו לבוא עימו במגע בעתיד, ועלות הטיפול. החוקרים זיהו מספר הבדלים בין שתי קבוצות הסטודנטים.

קיימים מספר מחסומים, הן עבור סטודנטים לפסיכולוגיה והן עבור סטודנטים לרפואה, בכל הנוגע לפניה לשירותי מומחים לבריאות הנפש. כמו כן, בקרב סטודנטים לרפואה קיימים גם מחסומים בכל הנוגע לפניה לקבלת עזרה לבעיה גופנית, במקרה הצורך. הסטודנטים לפסיכולוגיה ולרפואה נטו יותר לחפש עצה מחברים ו/או בני משפחה, מאשר לפנות לשירותי בריאות הנפש.

Med Educ. 2007 Jan;41(1):74-83

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה