משפחה

טיפול בסטטינים מפחית את שיעורי התמותה בעקבות COPD (מתוך Eur Respir J)

ממחקר חדש עולה כי טיפול בסטטינים, בעיקר בשילוב עם טיפול במשאפי סטרואידים, משפר את סיכויי ההישרדות בעקבות החמרת COPD. במידה וממצאים אלו יאושרו במחקרים פרוספקטיבים אקראיים, הדבר עשוי לחולל שינוי בגישה הטיפולית באוכלוסיית החולים הגדולה הזו.

מחקרים קודמים מצאו סיכון מוגבר למחלת לב איסכמית בחולי COPD, ומאחר שידוע כי טיפול בסטטינים מביא לירידה בשיעורי התחלואה והתמותה בעקבות מחלת לב איסכמית, טיפול זה עשוי להועיל גם לחולי COPD.

במחקר הנוכחי, שכלל 854 חולים שאושפזו בעקבות החמרת COPD, עקבו החוקרים אחר החולים במשך חציון של 1.9 שנים לאחר השיחרור מבית החולים, כולל 118 מטופלים בסטטינים ו-736 חולים שלא טופלו בסטטינים.

במהלך תקופת המעקב, 333 חולים נפטרו. שיעורי התמותה עבור המטופלים בסטטינים עמדו על 110 מקרי מוות ל-1000 שנות אדם, לעומת 191 מקרי מוות ל-1000 שנות אדם בקרב אלו שלא טופלו בסטטינים.

לאחר תיקנון למין, גיל, מצב עישון, תפקוד ריאתי ותחלואות נלוות, הסיכוי לתמותה במהלך תקופת המעקב בקרב מטופלי סטטינים היה נמוך ב-43% בהשוואה לאלו שלא קיבלו את הטיפול.

כאשר ניתנים בנפרד, טיפול בסטטינים ובמשאפי סטרואידים מביא לירידה של 31% ו-25% בשיעורי התמותה, בהתאמה. שילוב שני הטיפולים מביא לירידה של 61% בסיכון. החוקרים מאמינים כי במידה והממצאים יאושרו במחקרים אחרים, ייתכן כי יום אחד סטטינים יוצעו לכל חולי COPD.

Eur Respir J 2007;29:279-283.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה